اولین عرضه اولیه احتمالی تیرماه | مشخصات شرکت 270 میلیارد تومانی آماده عرضه اولیه

اولین عرضه اولیه احتمالی تیرماه | مشخصات شرکت 270 میلیارد تومانی آماده عرضه اولیه

آخرین عرضه اولیه سال جاری نماد تپسی بود که در تاریخ سه شنبه 24 خرداد ماه انجام شد. باتوجه به اطلاعات منتشر شده سایت کدال و باتوجه به برگزاری جلسه معارفه یک نماد در روز‌های آینده احتمال عرضه این نماد در هفته دوم تیرماه وجود دارد. مشخصات این شرکت را در مطلب زیر می‌خوانیم.

به گزارش نبض بورس، آخرین عرضه اولیه سال جاری نماد تپسی بود که در تاریخ سه شنبه 24 خرداد ماه انجام شد و این عرضه  در حالی انجام شد که فقط سرمایه گذاران واجد شرایط امکان خرید آن را داشتند، در تیرماه تاکنون عرضه اولیه در بازار سرمایه انجام نشده است و با توجه به اینکه شرکت‌هایی زیادی در صف عرضه اولیه قرار دارند و احتمال عرضه آن‌ها در بازار سرمایه وجود دارد، اما میثم فدایی دو نماد درج شده در فرابورس را بعنوان عرضه اولیه‌های تیرماه نام برده است، یکی از این نماد فولاد شاهرود با نماد فرود می‌باشد. شرکت فولاد شاهرود (سهامی عام) با نماد فرود به عنوان دویست و پنجاه و سومین نماد معاملاتی در بازار دوم فرابورس ایران در 18 مرداد 1400 درج شد. باتوجه به اطلاعات منتشر شده سایت کدال و باتوجه به برگزاری جلسه معارفه این نماد در روز‌های آینده احتمال عرضه این نماد در هفته دوم تیرماه وجود دارد. مشخصات این شرکت را در مطلب زیر می‌خوانیم

درج نماد فرود

شرکت فولاد شاهرود (سهامی عام) با نماد فرود به عنوان دویست و پنجاه و سومین نماد معاملاتی در بازار دوم فرابورس ایران در 18 مرداد 1400 درج شد.

لازم به ذکر است که این شرکت با کد 2710 و با شماره 11870 در تاریخ 16 مرداد 1400 نزد سازمان بورس ثبت شده است. این شرکت با نماد معاملاتی «فرود» در گروه فلزات اساسی، زیرگروه تولید آهن و فولاد پایه در بازار دوم فرابورس به درج رسیده است.

مشخصات شرکت 270 میلیارد تومانی آماده عرضه اولیه 10 درصدی

شرکت فولاد شاهرود پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از 17 مرداد با نماد فرود در گروه فلزات اساسی به عنوان صد و پنجاهمین شرکت در بازار دوم فرابورس درج شد تا در صف عرضه اولیه 10 درصدی سهام بایستد. همچنین تعهد عرضه 5 درصد دیگر ظرف مدت سه ماه از سهامدار عمده اخذ شده است.

این شرکت با سرمایه‌گذاری 32 میلیارد ریال و با مشارکت بیش از 12 هزار سهامدار، فعالیت خود را آغاز کرد و در ادامه با مشارکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان سرمایه این شرکت ابتدا به 400 میلیارد ریال و پس از آن با مشارکت کچاد به هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

معرفی شرکت

شرکت فولاد شاهرود سال 80 بصورت سهامی خاص تاسیس و در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی شاهرود به ثبت رسید. در حال حاضر این شرکت جزو واحد‌های تجاری فرعی شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان و واحد تجاری نهایی سرمایه‌گذاری غدیر و محل کارخانه در کیلومتر 12 جاده شاهرود دامغان واقع شده است.

شرکت به موجب پروانه بهره‌برداری 18 بهمن سال 85 با ظرفیت 200 هزار تن میلگرد به بهره برداری رسیده است. واحد ذوب با عنوان پروژه ذوب در سه مرحله و با ظرفیت سالانه هر مرحله 100 هزار تن 12 تیر سال 92 جواز تاسیس گرفت. تولید آزمایشی مرحله اول پروژه ذوب با ظرفیت 100 هزار تن در اواخر سال 96 انجام و عملا طی سال 97 به بهره‌برداری کامل رسید.

این شرکت به منظور تنوع بخشی در پرتفوی سودآوری در شرکت معدنی نوظهور شاهرود که در زمینه تولید انواع کاغذ سنگی از مواد معدنی سنگ آهک فعالیت می‌کند، سرمایه گذاری کرده است.

کدام نماد‌ها از این عرضه اولیه سود می‌برند؟

سرمایه شرکت در بدو تاسیس 100 هزار تومان بوده که طی 11 مرحله افزایش سرمایه به 270 میلیارد تومان رسیده است. در ترکیب سهامداری با  329 نیروی انسانی،  شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با 53.64 درصد،  چادرملو با 34.65 درصد وسایل سهامداران با 10.68 درصد حضور دارند.

زمان جلسات معارفه فولاد شاهرود اعلام شد

جلسه معارفه مربوط شرکت فولاد شاهرود با نماد فرود راس ساعت 10:30 روز‌های سه شنبه مورخ 1401.4.7 و چهار شنبه 1401.4.8 از طریق تلویزیون اینترنتی واچار به صورت زنده پخش خواهد شد.

 
 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد