پیش بینی بورس فردا 19 اسفند 99، بورس مثبت می‌ماند؟

پیش بینی بورس فردا 19 اسفند 99، بورس مثبت می‌ماند؟

امروز 18 اسفند 99 بورس برای دومین روز متوالی سبز بود و شاخص کل بعد از مدت‌ها حدود 24 هزار واحد افزایش ارتفاع داد. بورس فردا مثبت می‌ماند؟

به گزارش نبض بورس، امروز 18 اسفند 99 برای دومین روز متوالی شاخص کل سبزپوش بود و حدود 24 هزار واحد افزایش ارتفاع را تجربه کرد تا یک بار دیگر در یک قدمی رسیدن به کانال 1.2 میلیون واحدی برسد و بر روی کانال یک میلیون و 199 هزار و 940 واحدی قرار بگیرد.

شاخص کل هم وزن نیز با 1189 واحد افزایش معادل 0.28 درصد به سطح 432 هزار و 47 واحدی رسید.  

در پایان بازار امروز از 662 نماد حاضر، 51 نماد (8 درصد) در صف خرید و 386 نماد (58 درصد) در صف فروش بودند. اوضاع نماد‌ها با صف خرید امروز در مقایسه با روز‌های گذشته بسیار بهتر بود و از نماد‌ها با صف فروش کاسته شد. (در همین باره بیشتر بخوانید: بورس امروز چگونه بود؟)

تنها نکته منفی بازار امروز خروج نقدینگی بود که برای هفدهمین روز متوالی رقم خورد، اما این بار در مقایسه با هفده روز گذشته خروج پول بسیار کمتر بود و 285 میلیارد تومان رسید.

 
بورس فردا مثبت می‌ماند؟

الهه ظفری کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت: شاید بتوان گفت مهم‌ترین خبر دو روز اخیر بازار کاهش فشار فروش بوده است. هرچند بازار همچنان با صف فروش‌های زیادی درگیر بود، اما از حجم و اصرار فروشندگان برای فروش در هر قیمتی کاسته شده است.

وی ادامه داد: مثبت امروز بیشتر تحت تاثیر معاملات رو به مثبت در سهام شرکت‌های بزرگ با تاثیرگذاری بیشتر در شاخص اتفاق افتاد در صورتی که در کلیت بازار همچنان شاهد صف‌های فروش گذشته بودیم.

انتظار ادامه دار بودن اقبال به بازار سهام به دلیل خبر‌های مثبتی که در جریان است بالاست هرچند بیشتر خوشبینی فعالان بازار برای ماه‌های ابتدای سال آینده می‌باشد.

این تحلیلگر بازار سرمایه اظهار داشت: انتظار ادامه دار بودن اقبال به بازار سهام به دلیل خبر‌های مثبتی که در جریان است بالاست هرچند بیشتر خوشبینی فعالان بازار برای ماه‌های ابتدای سال آینده می‌باشد.

ظفری افزود: تامین مالی سنگین دولت از بازار سرمایه از بخش بدهی ارزشی بالاتر از تجهیز منابع از بخش سرمایه پیدا کرده است که می‌توان گفت باعث دامن زدن به وضعیت نزولی بورس بوده است با این حال بر اساس برآورد‌ها این تامین مالی پایان یافته و شاید با کاهش قدرت جذب پول توسط بازا‌های موازی شاهد بهبود نسبی در وضعیت کلی بورس در آینده پیشرو باشیم.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد