شفاف‌‌‌سازی 3 ناشر بورسی در سامانه کدال

شفاف‌‌‌سازی 3 ناشر بورسی در سامانه کدال

در چند آخر هفته‌ای که گذشت اطلاعیه‌‌‌های متعددی در سامانه کدال مبنی بر افشای اطلاعات بااهمیت شرکت‌ها منتشر شده است.
به گزارش تجارت‌نیوز، طی چند روز آخر هفته اطلاعیه‌‌‌های متعددی در سامانه کدال مبنی بر افشای اطلاعات بااهمیت شرکت‌ها منتشر شده است که در ادامه به تشریح جزيیات چندی از این اطلاعیه‌‌‌ها پرداخته شده است.

ثنور: در چند روز گذشته شرکت سرمایه‌گذاری کوه نور سه اطلاعیه در سامانه کدال منتشر کرد. در اطلاعیه اول شرکت اعلام کرد که به علت ابهامات مطروحه از سوی شرکت فرابورس در قرارداد مشارکت در ساخت پروژه کوثر و با توجه به اظهارنظر بازرس قانونی شرکت مبنی بر عدم‌رعایت صرفه و صلاح سهامداران در اصلاحیه قرارداد مذکور، این قرارداد با رضایت طرفین فسخ شد. طرف قرارداد شرکت‌های جهاد تعاون خراسان، سرمایه‌گذاری شهرسازان دشت طوس و سرمایه‌گذاری توسعه صنعت و معدن خراسان بودند. در اطلاعیه دوم شرکت از واگذاری سهام شرکت سازه و بنای دشت طوس با قیمت 284‌میلیارد تومان در مجموع به شرکت‌های جهاد تعاون خراسان و سرمایه‌گذاری توسعه صنعت و معدن خراسان که شرکت‌های غیر‌بورسی هستند، خبر داد. ‌

درصد مالکیت شرکت قبل از واگذاری 56‌درصد و ‌درصد مالکیت ناشر در شرکت واگذار شده پس از واگذاری20‌درصد است. همچنین در اطلاعیه سوم شرکت از تغییرات بااهمیت در عملکرد شرکت‌های تحت کنترل (شرکت عمرانی ساختمانی مشهد پویای کوه نور) خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: شناسایی سود حاصل از فروش سهام شرکت سازه و بنای دشت طوس به شرکت سرمایه‌گذاری شهرسازان دشت طوس به نرخ هر سهم 111.520.000 ریال، با عنایت به اینکه شرکت سرمایه‌گذاری کوه نور مالک 90‌درصد از سهام شرکت عمرانی ساختمانی مشهد پویای کوه نور است که آثار قابل ملاحظه‌‌‌ای در شناسایی سود حاصل از تلفیق شرکت‌های تابعه برای شرکت مادر به همراه خواهد داشت.

خمحور: شرکت تولید محور خودرو از افزایش نرخ محصولات خود (اکسل وانت، پیکاپ و آفرود) خبر داد. بر این اساس شرکت اعلام کرد که با توجه به افزایش قیمت نهاده‌‌‌های تولید، قیمت محصولات شرکت در طبقه اکسل وانت، پیکاپ و آفرود به میزان 25‌درصد افزایش یافته است. مبلغ فروش این محصولات در سال مالی قبل 5/ 112 میلیارد تومان و نسبت فروش محصولات به کل درآمد شرکت در سال مالی قبل 20‌درصد بوده است.

گدنا: شرکت تهیه توزیع غذای دنا آفرین فدک از انعقاد قرارداد مهم تامین غذای موردنیاز کارکنان شرکت‌های رایان پلیمر پویا و آرین متانول خبر داد. در اطلاعیه شرکت آمده است که شرکت تهیه توزیع غذای دنا آفرین فدک، تفاهم‌نامه‌‌‌های مربوط به تامین غذای موردنیاز کارکنان شرکت‌های رایان پلیمر پویا و آرین متانول در تمام روزهای هفته اعم از کاری و تعطیل از تاریخ 15/ 08/ 1400 لغایت 14/ 08/ 1401 به مدت یک سال را آغاز می‌کند.

در این خصوص به اطلاع می‌‌‌رساند از محل این دو تفاهم‌نامه، مبلغ 3/ 19میلیارد تومان درآمد و 8/ 16 میلیارد تومان بهای تمام شده و 5/ 2میلیارد تومان سود قبل از مالیات برآورد شده است. در خصوص دلایل تاخیر ارسال اطلاعات قرارداد نیز شرکت اعلام کرد که به‌رغم پیگیری‌‌‌ها جهت انعقاد قرارداد، امضای قراردادهای مذکور با تاخیر مواجه شده و به محض دریافت قرارداد امضا شده طبق نامه‌‌‌های ابلاغ، افشای مربوطه انجام شده است.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالعه بیشتر: افزایش سرمایه 4 شرکت بورسی

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد