چه عاملی رشد را به بورس برمی‌گرداند؟

چه عاملی رشد را به بورس برمی‌گرداند؟

بازار بی‌رمق این روزها از طرفی به کف قیمتی خود در نمادهای متعدد رسیده و از طرف مقابل پول و انگیزه لازم برای صعود را...

بازار سهام این روزها وضعیت خوبی ندارد، شاخص کل نسبت به روز گذشته با افت 0٫88 درصدی مواجه بود. این در حالی است که هفته گذشته نیز روند شاخص کل بورس با افت 2٫1 درصدی منفی بود.

نیما میرزایی، کارشناس بازار سهام گفت: بازار بی‌رمق این روزها از طرفی به کف قیمتی خود در نمادهای متعدد رسیده و از طرف مقابل پول و انگیزه لازم برای صعود را ندارد. طولانی شدن نسبی روند مذاکرات نیز بازار سرمایه و جامعه سهامداری را وابسته و خسته‌تر کرده است.

وی ادامه داد: بنظر می‌رسد در شرایط فعلی یک محرک قوی بتواند رونق و رشد را مجدد به بورس برگرداند. بهترین گزینه کاهش نرخ بهره بین‌بانکی به عنوان سردمدار نرخ‌های بازار پولی و حتی بدهی است. موضوعی که روز گذشته با کاهش 0٫35 درصدی گام اول آن برداشته شد.

میرزایی افزود: با توجه به تعیین سقف 20 درصدی برای سال آتی و مهمتر از آن کاهش انتظارات تورمی جامعه (ناشی از احتمال حصول توافقات برجام) احتمالا در هفته‌های پیش رو نیز کاهش نرخ بهره بین‌بانکی ادامه‌دار بوده و شاهد بازگشت نرخ‌ها به اعداد تابستان سال جاری باشیم.

این کارشناس بازار سهام ادامه داد: در این صورت با قطعیت بالایی می‌توان نسبت به بهبود روند معاملات خوش‌بین بود. در کوتاه‌مدت سیگنال‌های برجامی می‌توانند کماکان محرک سهم‌های ریالی بازار بوده و اتفاقات مثبتی را در آن‌ها رقم بزنند.

وی گفت: در خصوص سهام دلاری ارزنده نیز همانطور که عنوان شد در حوالی کف‌های خود بوده و جای نگرانی خاصی ندارند و با گسیل شدن گزارشات 9 ماهه و کاهش P/E سهم‌ها، شاهد بهتر شدن معاملات این گروه‌ها نیز خواهیم بود.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد