نمادهای بانکی عقب ماندگی خود را جبران می‌کنند؟

نمادهای بانکی عقب ماندگی خود را جبران می‌کنند؟

تحلیلگر تکنیکال بورس گفت: شاخص گروه بانکی هم اکنون در محدوده قوی حمایتی قرار دارد که انتظار واکنش به این سطح و صعود را از این گروه داریم.

علی ملک لی تحلیلگر تکنیکال بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با این پرسش که گروه بانک‌ها و موسسات مالی در بورس شامل چند بانک است؟ اظهار کرد:گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری شامل 11 بانک است که از شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان بانک ملت، بانک تجارت و بانک صادرات را نام برد.

این تحلیلگر تکنیکال در ادامه در رابطه با شاخص گروه بانکی بیان کرد: شاخص گروه بانکی هم اکنون در محدوده قوی حمایتی خود قرار داد (باکس سبز رنگ) که انتظار واکنش به این سطح و صعود مناسب را از  این گروه را داریم.

بیشتر بخوانید

  •  بورس بعد از دو روز افت بالاخره مثبت شد

این تحلیلگر بازار سرمایه در ادامه گفت: با توجه به اینکه شاخص بانکی کمتر از گروه‌های دیگر رشد کرده است، روند میان مدت و بلند مدت این گروه مثبت ارزیابی می‌شود. تعیین ريیس بانک مرکزی نیز می‌تواند این فرضیه را تقویت کرده و این گروه را بیش از پیش مورد توجه فعالان بازار سرمایه قرار دهد.

ملک لی در خصوص دو سناریوی محتملی که در آینده نزدیک در انتظار شاخص شاخص گروه بانکی است، گفت: از دید تکنیکالی، رسیدن این شاخص به محدوده حمایتی (باکس سبز رنگ) و شکست خط روند کاهشی و خروج از مثلث و پولبک به آن را شاهد هستیم. اندیکاتور RSI نیز در محدوده بیش فروش قرار دارد و واگرایی نیز در آن دیده می‌شود. همه این موارد به همراه اخبار خوب فاندامنتال میتواند به صعود این گروه نیز کمک کند.

این تحلیلگر بازار سرمایه در ادامه تصریح کرد: چنانچه این محدوده حفظ شود، برای میان مدت این شاخص به اهداف مورد نظر در چارت (محدوده باکس‌های قرمز رنگ) می‌رسد، که به ترتیب حدود 25 و 40 درصد رشد را می‌توان از این گروه انتظار داشت. البته چنانچه محدوده سبز رنگ حمایتی رو به پایین شکسته شود، این تحلیل قابل اعتبار نخواهد بود.

ملک لی در مورد پتانسیل‌ها و ریسک‌های فعلی گروه بانک اظهار کرد: افزایش یا کاهش نرخ ارز، گشایش در بحث تحریم ها، آزادسازی منابع بانکی و همچنین سود بین بانکی می‌تواند از ریسک‌ها و پتانسیل‌های این گروه باشد.

ملک لی در خصوص روش‌های به کار رفته در این تحلیل تکنیکال گفت: لازم به ذکر است که در این تحلیل از روش‌های "پرایس اکشن"، "سیستم معاملاتی ایچیموکو" و "سطوح فیبوناچی" برای تعیین سطوح مقاومت، حمایت و همچنین "اندیکاتور RSI" جهت تایید این سطوح استفاده شده است.

او بیان کرد: روش پرایس اکشن، به تازگی مورد توجه تحلیلگران تکنیکال قرار گرفته که به خوبی میتواند سطوح حمایت و مقاومت را نشان دهد. سیستم معاملاتی ایچیموکو نیز یکی از سیستم‌های معتبر معاملاتی در جهان می‌باشد که تحلیلگران حرفه‌ای برای تعیین نقاط حمایت و مقاومت، قدرت روند و نقاط ورود و خروج از آن استفاده می‌کنند.

او افزود: سطوح فیبوناچی نیز برای پیش بینی سطوح حمایت و مقاومت و مناطق PRZ (مناطق بازگشت قیمت) مورد استفاده قرار می‌گیرد. اندیکاتور RSI نیز به خوبی سطوح پیش خرید و پیش فروش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد