مدیر عامل جدید شرکت سپرده‌گذاری مرکزی انتخاب شد

مدیر عامل جدید شرکت سپرده‌گذاری مرکزی انتخاب شد

بورستهران- ایرنا- «محمد باغستانی» به عنوان مدیر عامل جدید شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، انتخاب شد.

به گزارش روز یک شنبه ایرنا و به نقل از شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، هیات مدیره سمات امروز باغستانی را به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت انتخاب کرد.

«محمد باغستانی» که دانش آموخته دوره دکتری مدیریت مالی است، عضویت هیات مدیره در شرکت‌های سرمایه‌گذاری و همچنین مدیرعاملی کارگزاری را در کارنامه فعالیت اجرایی خود دارد.

پیش از این، حسین فهیمی به مدت بیش از 4 سال مدیر عاملی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه را برعهده داشت.

به گزارش ایرنا، سرمایه گذاری و انجام معاملات در بازار سرمایه با بازارهای واقعی متفاوت بوده و در این بازارها معاملات به صورت فیزیکی و مستقیم صورت نمی‌گیرد بلکه برای این منظور شرکتی تحت عنوان شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه توسط سازمان بورس و اوراق بهادار طراحی و در اختیار سرمایه گذاران قرار داده شد که به عنوان واسطه بین سرمایه گذاران و بازار بورس فعالیت می کند.

همه سرمایه گذاران برای انجام فعالیت های بورسی و فرابورسی خود ناچار به استفاده از این سامانه هستند، این شرکت که به اختصار سمات نامیده می شود از سال 1384 با هدف حفظ امنیت بازار بورس، افزایش میزان کارایی آن، کاهش ریسک و ... شروع به فعالیت کرده است.

اصلی ترین وظایف شرکت سرمایه گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه شامل ثبت، نگهداری، انتقال مالکیت اوراق بهادار و تسویه وجوه در بازار سرمایه است،

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد