افزایش قیمت‌ها در بازار طلا / قیمت طلا و سکه امروز 22 آبان 1400

افزایش قیمت‌ها در بازار طلا / قیمت طلا و سکه امروز 22 آبان 1400

قیمت طلا و سکه در بازار امروز افزایش یافت. افزایش قیمت دلار و اونس جهانی طلا از عوامل موثر در افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه بودند.

به گزارش تجارت‌نیوز، اونس جهانی طلادربازار امروز به 1865 دلار رسید. قیمت طلا 18 عیار به یک میلیون و 274 هزار تومان افزایش یافت. افزایش اونس جهانی در بازار امروز و افزایش قیمت دلار به 28 هزار و 520 تومان از عوامل موثر در افزایش قیمت طلا و سکه در بازار امروز شنبه بودند.

قیمت سکه در سایت اتحادیه طلا 12میلیون و 700 هزار تومان اعلام شد؛ اما در بازار آزاد با قیمت 12 میلیون و 710 تومان معامله می‌شود.

 

در هفته گذشته هم قیمت دلار روند صعودی داشت و به 28 هزار و 400 تومان رسید و هم قیمت طلای جهانی رکورد زد. دو عاملی که در کنار هم بر افزایش قیمت طلا و سکه در بازار ایران اثر گذاشت.

پیش‌بینی قیمت طلا

کارشناسان معتقدند که قیمت طلا به روند جهانی قیمت طلا و دلار بستگی دارد. اگر روند قیمت دلار در بازار آزاد صعودی باشد، باید منتظر افزایش بیشتر قیمت طلا و سکه هم بود.

مسیر حرکت طلا که بعد از گزارش تورم آمریکا صعودی شده ‌بود، در صبح جمعه تغییر کرد و قیمت آن تا هزار و 845 دلار کاهش پیدا کرد. بعد از انتشار گزارش وزارت کار ایالات‌متحده در رابطه با تورم ماه اکتبر در روز چهارشنبه و ثبت رکوردی 30 ساله، طلا صعودی 50 دلاری را تجربه کرد. اما در ادامه با تعدیل انتظارات ناشی از این خبر و بازگشت خرس‌ها به بازار قیمت طلا تا مرز کانال هزار و 850 دلاری عقب‌نشینی کرد. روز پنج‌شنبه نیز اونس جهانی در محدوده‌ای 10 دلاری در بالای قیمت آغازین خود در حال معامله بود. اما آخرین روز معاملات با نوسان قیمت این فلز زرد همراه شد. در ادامه روز اما با بازگشت از میانه کانال هزار و 840 دلاری، دوباره وارد فاز صعودی شد و تا ساعت 20 به هزار و 862 دلار در هر اونس رسید.

مطالعه بیشتر: نوسان قیمتی در بازار طلا / پیش‌بینی قیمت طلا وسکه 22 آبان 1400

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد