نامه مهم عشقی به مجلس

نامه مهم عشقی به مجلس

ريیس سازمان بورس در نامه فوری از ريیس کمیسیون تلفیق مجلس خواست دریافت مالیات برصادرات برخی محصولات معدنی و پتروشیمی به...

مجید عشقی که همچنان ناظر و شاهد سقوط روزانه قیمت سهام اکثر شرکت ها و شاخص بورس و اعتراض فعالان بازار است در ادامه نامه نگاری با مسيولان دولت و نمایندگان این بار به ريیس کمیسیون تلفیق مجلس مکاتبه کرد.

براساس این گزارش، نامه جدید و فوری عشقی بعد از اعلام امروز هادی بیگی‌نژاد عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1401 مبنی بر دریافت مالیات بر صادرات برخی محصولات شرکت های معدنی و پتروشیمی مانند قیر، متانول، اوره، پلی اتیلن و... به حمیدرضا حاجی بابایی نوشته ، ارسال و اعلام شد: این تصمیم بر منافع جامعه میلیونی سهامداران به خصوص سهامدارات عدالت ، اثر گذار بوده و بررسی آن به بعد از بررسی جوانب بر بازار سرمایه موکول شود.

یگی‌نژاد با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه 1401 لایحه در حوزه انرژی اعلام کرده است: طبق تبصره 6 این لایحه ، دولت مکلف شد از درآمدهای حاصل از صادرات مواد خام و نیمه‌خام معدنی و شیمیایی، مالیات بگیرد. در آیین‌نامه ارايه شده، فهرست مواد نیمه‌ خام همچون متانول، اوره و پلی‌اتیلن ذکر نشده بود. درحالی که حدود 80 درصد از صادرات محصولات پتروشیمی شامل همین سه محصول است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد