مهمترین اخبار امروز برای سهامداران بورس

مهمترین اخبار امروز برای سهامداران بورس

در این هفته اما اکثر کارشناسان مورد بررسی تجارت‌نیوز پیش‌بینی می‌کنند بازار در این هفته روندی متعادل خواهد داشت. با این حال چه اخباری بازار امروز را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، در هفته گذشته شاخص کل بورس تهران افتی 3٫1 درصدی را تجربه کرد تا در آستانه از دست دادن کانال 1٫4 میلیون واحدی قرار بگیرد. در این هفته اما اکثر کارشناسان مورد بررسی تجارت‌نیوز پیش‌بینی می‌کنند بازار در این هفته روندی متعادل خواهد داشت. با این حال چه اخباری بازار امروز را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟ آیا شاخص امروز مثبت می‌شود؟

_مهمترین اخبار این روزها، تحت تاثیر روند مذاکرات برجامی است. رابرت مالی، نماینده آمریکا در امور ایران از تماس تلفنی بسیار سازنده با ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه و معاون وزیر خارجه چین خبر داد. به گفته مالیف هر سه کشور، توافق قوی درباره ضرورت بازگشت به پایبندی کامل به برجام دارند. ما در حال کار با یکدیگر بوده تا با همسو کردن رویکردهایمان در حالی که به سوی هفتمین دور گفت‌وگوها می‌رویم.

_مبادلات تجاری ایران و چین در 9 ماهه نخست سال جاری میلادی با افت 7 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 10 میلیارد و 425 میلیون دلار رسید.

_معاون اول ريیس‌جمهور به وزرای نیرو و جهادکشاورزی دستور داد در اسرع وقت برای حل مشکل آبریز زاینده‌رود در هر سه استان چهارمحال و بختیاری، اصفهان و یزد اقدام کنند.

_علی صالح آبادی در صدر هیاتی از مسيولان بانکی و امور خارجه به مسقط سفر کرد. دیدار با رییس بانک مرکزی،مقامات تجاری عمان، گفتگو درباره مسايل مالی (از جمله پول بلوکه شده ایران)، بانکی و اقتصادی از اهداف این سفر است.

_معاون اول ريیس جمهوری، بخشنامه ضوابط مصرف انرژی را به تمام وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، موسسه‌ها و شرکت‌های دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح و استانداری‌ها ابلاغ کرد.

_عضو هیيت رییسه اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد: برآوردها از قاچاق معکوس داروهای وارداتی و تولیدی ایران به خارج از کشور حکایت دارند. در برخی گزارش‌ها سهم این موضوع از کل داروهای کشور حتی به 20 درصد نیز می‌رسد.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد