شاخص رشد می‌کند؟ / پیش‌بینی بورس امروز 3 آذر

شاخص رشد می‌کند؟ / پیش‌بینی بورس امروز 3 آذر

بازار سهام روزهای نوسانی را پشت سر می‌گذارد. شاخص کل تحت تاثیر اخبار مثبت و یا منفی است و رشد ادامه‌دار و جدی در بازار شاهد نیستیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام روزهای نوسانی را پشت سر می‌گذارد. شاخص کل تحت تاثیر اخبار مثبت و یا منفی است و رشد ادامه‌دار و جدی در بازار شاهد نیستیم. مسيله‌ای که کارشناسان در آن اتفاق نظر دارند عدم وجود نقدینگی، بی‌اعتمادی و سیاست‌های مبهم دولت در بازار سهام است.

محمد خیری، کارشناس بازار سهام گفت: بازار همچنان از عدم وجود نقدینگی رنج می‌برد و سهم‌ها نوسانی هستند. سهم‌ها در کف قیمتی جمع می‌شوند و در سقف به فروش می‌رسند.

بازار پتانسیل رشد دارد اما...

نوید قدوسی، کارشناس بازار سهام گفت: در حال حاضر نرخ سود بین بانکی به بازار سهام فشار می‌آورد. این موضوع دو سیگنال برای بازار سهام دارد. در این حالت به عنوان یک بازار رقیب بازدهی در بازارهایی با درآمد ثابت تقویت می‌شود. دوم اینکه نشان می‌دهد دولت به دنبال استقراض برای تامین مالی کسری بودجه است.

وی ادامه داد: در این شرایط انتظارات تورمی نسبت به چیزی که در حالت تامین مالی تورمی کسری بودجه وجود داشته باشد، کمی کمتر می‌شود. این یک سیگنال منفی برای بازار سهام است. چرا که هر چقدر انتظارات تورمی کاهش پیدا کند رشد نرخ ارز محدودتر می‌شود و انگیزه تبدیل شبه‌پول به پول کمتر شده و این موضوع به بورس فشار می‌آورد.

این کارشناس خاطرنشان کرد: اگر نرخ ارز در بازار آزاد به هر دلیلی پایین نیاید و یا افزایش پیدا کند انتظار می‌رود این گپ به سمت پایین حرکت کند که خب این موضوع کم‌سابقه است. اما اگر نرخ ارز نیمایی اتفاق بیفتد قطعا پتانسیل دیگری برای بازار خواهد بود.

مطالعه بیشتر: بازار سهام آرام می‌گیرد؟/ سهامداران فعلا معامله نکنند

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد