وحشت کاربران بیت کوین تمام شد

وحشت کاربران بیت کوین تمام شد

این در حالی است که در مدت مشابه دامیننس بیت کوین حدود 2٪ کاهش یافته است. در همین حال رشد کل بازار موجب شده است تا شاخص...

قیمت اتریوم در تاریخ 13 جولای (23 تیر) در حوالی 1000 دلار بود و در کمتر از یک هفته اکنون به بالای سطح 1500 دلار رسیده است. این بدان معنا است که ارزش کل بازار آن نیز حدود 50٪ رشد کرده است. اکنون اتریوم به عنوان دومین رمزارز بازار حدود 50 میلیارد دلار به مارکت کپ خود در طول این 6 روز اضافه کرده است و به ارزش بازار حدود 185 میلیارد دلار رسیده است.

در همین مدت بیت کوین و سایر آلت کوین‌ها نیز رشدهایی را تجربه کردند اما خروجی کار به صورتی شد که اکنون سلطه بیت کوین بر بازار (دامیننس بیت کوین) از 13 جولای حدود 2٪ کاهش را تجربه کرده است. این در حالی است که دامیننس اتر در همین مدت 3٪ افزایش یافته است و اکنون در محدوده 18.11٪ قرار دارد.

نمودار شکل زیر دامیننس اتر (خط آبی) را با دامیننس بیت کوین (خط قهوه‌ای) مقایسه می‌کند. همچنان بالاترین آمار ثبت شده برای اتریوم مربوط به سال 2017 با 30٪ تسلط بر بازار بوده است.

قرار است در ماه سپتامبر (شهریور) آپدیت مرج (Merge) اتریوم در این شبکه به وقوع بپیوندد و طی آن این شبکه از الگوریتم اجماع گواه اثبات کار (PoW) به گواه اثبات سهام (PoS) منتقل شود. این اتفاق توجهات زیادی را به سمت اتریوم جلب کرده است و عده زیادی اعتقاد دارند با نزدیک شدن به این رویداد می‌توانیم شاهد رشد قیمت اتر باشیم.

از دیروز بالاخره پس از 73 روز متوالی، شاخص ترس و طمع بازار رمزارزها از ناحیه ترس شدید خارج شد. این شاخص معیاری برای اندازه‌گیری احساسات حاکم بر بازار است که مقیاس 0 تا 100 دارد و ناحیه زیر سطح 25 محدوده ترس شدید نام‌گذاری شده است.

امروز این شاخص با یک واحد افزایش نسبت به روز گذشته به 31 رسیده و در ناحیه ترس قرار دارد.

در حال حاضر ارزش کل بازار رمزارزها مجددا از 1 تریلیون دلار فراتر رفته است که همین موضوع می‌تواند یکی از دلایل افزایش خوش‌بینی به بازار باشد.

واقعیت این است که زمانی که سهم بیت کوین از بازار کمتر باشد برای افزایش قیمت آلت کوین‌ها نقدینگی بیشتری مورد نیاز است. در این صورت معمولا یا آلت کوین‌ها از افزایش قیمت بیت کوین جا می‌مانند و یا طی ریزش دوباره قیمت بیت کوین دامیننس آن افزایش می‌یابد.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد