استخراج پنهانی بیت‌کوین در برخی ادارات دولتی!

استخراج پنهانی بیت‌کوین در برخی ادارات دولتی!

قطعی برق و نوبت‌بندی برق تهران در حالی ادامه‌دار شده است که معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق از ماینینگ غیرمجاز برخی از ادارات دولتی خبر می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قطعی گسترده و بدون اطلاع‌رسانی برق در شهرهای ایران خبرساز شده و حالا هشتگ قطعی برق ترند اصلی تويیتر در ایران شده است.

کاربران ایرانی از دردسرهای قطع برق نوشته‌اند و البته به عقیده آنها بزرگترین گرفتاری قطع برق از کار انداختن دستگاه‌های اکسیژن‌ساز خانگی برای بیماران کرونایی است.

این در حالی است که مصطفی رجبی‌مشهدی، سخنگوی صنعت برق، از کسری 9000 مگاواتی برق خبر داده است.

حمیدرضا منصوری، معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق تهران در این زمینه به تجارت‌نیوز توضیح می‌دهد: کسری 9000 مگاواتی برق مربوط به کل کشور است و دیروز در شهر تهران، دیروز شهر تهران 800 مگاوات از سقف مشخص شده بیشتر مصرف کرده بودیم و این میزان نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.

او دلیل این کسری برق را ماینینگ غیرمجاز می‌داند و به استخراج پنهانی رمز ارز در برخی ادارات دولتی اشاره می‌کند و می‌گوید: یکی از عوامل کمبود برق استخراج غیرمجاز رمزارزها است و اگر مردم مزرعه‌ رمزارز دیدند، اطلاع‌رسانی کنند، افرادی هم که دستگاه‌های روشن دارند هرچه سریع‌تر اقدام به خاموش کردنشان کنند چون ما با سیستم‌های داده‌کاوی این دستگاه‌ها را شناسایی می‌کنیم و این مشترکان دچار قطعی برق و پیامدهای حقوق می‌شوند.

هر لحظه منتظر قطع برق باشید!

سایت شرکت توزیع برق، امروز جدولی برای برنامه خاموشی برق تهران منتشر کرد که طبق گزارش‌های متعددی که به دست تجارت‌نیوز رسیده است ساعات قطعی برق تقریبا هیچ یک از محله‌های تهران مطابق با این برنامه نبوده است.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق تهران درباره این موضوع می‌گوید: خاموشی‌ تهران، براساس جدول است. البته مبنای اصلی خاموشی‌ها براساس مصرف لحظه‌ای شهر تهران است و اگر مصرف شهر از یک محدود خاص بیشتر شود، برخی خاموشی‌ها اتفاق می‌افتد.

منصوری ادامه می‌دهد: البته ما ابتدا سراغ اداره‌‌ها و مشترکانی می‌رویم که با آن‌ها تفاهم‌نامه داریم و بعد از آن اگر ناچار بودیم برق مردم را قطع می‌کنیم. بنابراین احتمال این که ما این کمبود برق را با تفاهم‌نامه‌ها جبران کنیم وجود دارد.

او البته درباره چالش‌های مردم با قطع ناگهانی برق هم می‌گوید که آنها باید تمهیدات ضروری را برای فعالیت‌هایشان از قبل بیندیشند چرا که هر آن امکان قطع برق وجود دارد.

برای مطالعه بیشتر در این باره، گزارش قطع گسترده برق در ایران را بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد