قیمت دلار امروز پنجشنبه 25 آذرماه 1400

قیمت دلار امروز پنجشنبه 25 آذرماه 1400

در صرافی‌های بانکی امروز پنجشنبه قیمت دلار 27 هزار و 422 تومان ثبت شد. نرخ ارز صرافی ملی نیز با ثبات قیمت نسبت به روز گذشته 27 هزار و 421 تومان اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در صرافی‌های بانکی امروز پنجشنبه 25 آذر با 11 تومان افزایش، 27,422 تومان معامله شد. در طی معاملات امروز، 27,422 تومان بیشترین قیمت و 27,406 تومان کمترین قیمت ثبت شده برای دلار است.

نرخ صرافی ملی امروز به 27421 تومان رسید.

سیگنال توافق هسته‌ای به بازار ارز

قیمت درهم نیز دیروز سرنوشتی مشابه قیمت دلار داشت. درهم در ابتدای معاملات امروز پیشروی کرد و به 8 هزار و 400 تومان رسید اما در ادامه روند بازار عقب نشینی کرد و نسبت به روز گذشته ثابت ماند. قیمت درهم با 8 هزار و 280 تومان بسته شد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3٫673) عدد 30 هزار و 412 تومان به دست می‌آمد.

وزیر امور خارجه از توافق میان ایران و آژانس خبر داد و گفت: طرف‌های مقابل پذیرفته‌اند متن‌های پیشنهادی جدید ایران هم روی میز باشد.

او اعلام کرد که شب گذشته به توافق خوبی با آژانس دست پیدا کردیم که می‌تواند برخی نگرانی‌های ادعایی درخصوص برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران را بر طرف کند و تداوم بیش از پیش همکاری‌های متقابل با آژانس را به دنبال داشته باشد.

او گفته در سفر اخیر مدیر کل آژانس به ایران ما تاکید کردیم که آژانس دچار یک انحراف اساسی شده و این انحراف این است که آژانس به جای تمرکز بر مسايل فنی روی مسايل سیاسی متمرکز شده است.

عبدالهیان تاکید کرد: ما پیش از این مشکلاتی داشتیم و آژانس سعی کرد از ابزار فنی برای مقاصد سیاسی بهره بگیرد اما تلاش‌های دیپلماتیک و با حضور هیات ایرانی در وین، سبب شد که به توافقی دست پیدا کنیم و برخی از ادعاها و نگرانی‌های آژانس برطرف شد و در ادامه کار می‌توانیم همکاری‌ها را بیش از گذشته و درچارچوب مقررات ادامه دهیم.

میخايیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اتریش در توییتی به توافق ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی واکنش نشان داد.

وی در این خصوص نوشت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تهران برای نصب مجدد دوربین‌های فیلمبرداری در مجتمع کرج به توافق رسیدند. محرک آزاردهنده که از ماه سپتامبر توجه زیادی را در جامعه بین‌المللی و رسانه‌های جمعی به خود جلب کرده بود، اکنون حذف شده است. به هر دو طرف تبریک می‌گویم!

مطالعه بیشتر: سیگنال توافق هسته‌ای به بازار ارز / آخرین قیمت دلار پیش از امروز 25 آذر
local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد