اقتصاد چین در جا زد!

اقتصاد چین در جا زد!

فعالیت کارخانه‌های چین در نظرسنجی رویترز در ماه اکتبر متوقف می‌شود.

به گزارش ایسنا، نظرسنجی رویترز نشان داد که فعالیت کارخانه‌های چین در ماه اکتبر رشدی نداشته است زیرا تولید تحت تاثیر محدودیت‌های کووید- 19 قرار گرفت و صادرات به دلیل کاهش تقاضای جهانی کاهش یافت.

بر اساس پیش‌بینی میانگین اقتصاددانان مورد نظر رویترز، شاخص مدیران خرید (PMI) در ماه اکتبر 50 پیش‌بینی شد، که کمتر از 50.1 در ماه سپتامبر بود. اگرچه بسیاری از کشورها محدودیت‌های همه‌گیری را کاهش داده‌اند اما دومین اقتصاد بزرگ جهان با آزمایش‌های انبوه و قرنطینه به مبارزه با شیوع آن ادامه داده است که به رشد اقتصادی آسیب زده و باعث اختلال قابل‌توجهی در مشاغل شده است. نشانه‌های تضعیف تقاضای جهانی نیز بر تولیدکنندگان صادرات‌محور سنگینی می‌کند.

یک نظرسنجی سالانه نشان داد که خوش‌بینی در میان مشاغل آمریکایی در چین به سطوح پایین بی سابقه‌ای رسیده است زیرا چالش‌های رقابتی، اقتصادی و نظارتی استرس‌های ناشی از سیاست‌های ادامه‌دار ضد کووید را تشدید می‌کنند.

داده‌ها نشان داد که سود شرکت‌های صنعتی چین در ژانویه تا سپتامبر با سرعت بیشتری کاهش یافته است. اقتصاددانان انتظار ندارند اقدامات مربوط به کووید-19 به زودی کاهش یابد.

تحلیلگران آکسفورد اکونومیکس در یادداشتی تحقیقاتی می‌گویند که مسیر رشد دشوار چین فقط مربوط به محدودیت‌های مرتبط با کووید نیست.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد