روسیه بزرگترین صادرکننده نفت به هند شد

روسیه بزرگترین صادرکننده نفت به هند شد

روسیه در صادارت نفت به هند، عربستان و عراق را پشت سر گذاشت و به بزرگترین صادرکننده نفت به هند تبدیل شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، علارغم تحریم‌هایی که علیه روسیه اعمال شده است7 هند واردات نفت از این کشور را در تضاد با اخلاق نمی‌داند.

به نقل از مهر، بر اساس آمار منتشرشده از سوی موسسه ورتکسا، که محموله‌های انرژی را رهگیری می‌کند، صادرات نفت روسیه به هند در ماه اکتبر نسبت به ماه قبل از آن 8درصد رشد کرده و به 946هزار بشکه در روز رسیده است.

هند 22درصد نفت وارداتی خود در ماه اکتبر را از روسیه، 20.5درصد را از عراق و 16درصد را هم از عربستان وارد کرده است.

اتحادیه اروپا در سال جاری چند بسته تحریم اقتصادی را علیه مسکو اعمال کرده که از ماه دیگر تحریم نفت حمل‌شده از دریا یا به اصطلاح “نفت دریایی” به آن اضافه خواهد شد و درواقع واردات نفت روسیه به اروپا تقریبا متوقف می‌شود.

روسیه در ماه اکتبر 34درصد نفت بیشتری را نسبت به اتحادیه اروپا به هند فروخته است.

در ماه گذشته چین بزرگ‌ترین واردکننده نفت دریای روسیه بود و روزانه یک میلیون بشکه از این کشور خرید کرده است. اوایل سال جاری بود که هند پس از اعمال تحریم‌ها علیه مسکو از سوی کشورهای غربی و تخفیف خوردن نفت روسیه، واردات از این کشور را افزایش داد.

علیرغم فشارهای غرب به هند برای توقف واردات نفت از روسیه، این کشور تاکنون نه تنها واردات خود را متوقف نکرده بلکه افزایش هم داده است. چند روز پیش هاردیپ سینگ پوری، وزیر انرژی هند اعلام کرد که این کشور هیچ تضاد اخلاقی در ادامه واردات نفت از روسیه نمی‌بیند.

وی تاکید کرد: حذف نفت روسیه از بازار جهانی می‌تواند به بحران در بازار بین‌المللی نفت منجر شده و قیمت‌ها را تا 200دلار در هر بشکه افزایش دهد.

وی گفت: هند از هر کشوری که بخواهد نفت وارد می‌کند؛ چراکه دولت وظیفه اخلاقی دارد تا برای مردم انرژی تامین کند.

مطالعه بیشتر: روسیه از صادرات نفت به هند عقب افتاد/ بازار نفت هند در دست عربستان

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد