مسکن اولی‌ها برای ثبت‌نام اقدام کنند

مسکن اولی‌ها برای ثبت‌نام اقدام کنند

وزیر راه و شهرسازی گفت: مسکن اولی‌هایی که بند جیم آنان قرمز نشده، نسبت به ثبت‌نام در سامانه اقدام کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی امروز (جمعه، 19 شهریور) در حاشیه دیدار ريیس جمهور با مردم طبس در محل امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) در پاسخ به دغدغه و درخواست آنان برای ساخت و تامین مسکن گفت: تمام افراد که مسکن اولی هستند و بند جیم آنان قرمز نشده، نسبت به ثبت‌نام در سامانه اقدام کنند.

وی افزود: در شهر طبس 2 قطعه جدید برای الحاق به شهر تعیین شده و به دنبال الحاق قطعات دیگری هم هستیم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: برخی مردم اذعان دارند که برخی شرکت‌ها در وسط شهر طبس زمین‌های خوبی را گرفتند ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم و علت را بررسی خواهیم کرد.

قاسمی گفت: در حوزه مسکن برنامه ما این است که سالی یک میلیون مسکن در کشور ساخته شود و تلاش ما این است که مصالح از جمله سیمان و میلگرد از طریق دلالی نباشد و از طریق خرید مستقیم از کارخانه باشد تا واحدها با کمترین قیمت به‌دست مردم برسد.

وی ادامه داد: ساخت برخی واحدها را خود مردم و برخی را بنیاد مسکن بر عهده می‌گیرد تا کارها به سرعت پیش برود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با این قانون جدید جهش و رونق مسکن که توسط مجلس شورای اسلامی مصوب شده به ما اجازه خوبی داده و زمین، وام و کمک‌های خوبی به مردم ارايه خواهد شد تا صاحب‌ خانه شوند.

قاسمی با اشاره به اینکه در شهر طبس مشکل زمین نداریم، اضافه کرد: طرح‌های خوبی به شهر الحاق خواهد شد تا به همه مردم زمین برسد و این کار هم سریع انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: نگاه ما این است که مردم راحت زندگی کنند و نگرانی در خصوص مسکن خود نداشته باشند.

تسریع در روند واگذاری زمین برای طرح‌های سرمایه‌گذاری، استخدام نیروهای بومی در معادن شهرستان، تسریع در واکسن کارگران معادن، افزایش اجاره‌بها در طبس، کاهش درصد تسهیلات مسکن از مشکلات و درخواست‌ها مطرح شده از سوی مردم شهر طبس بود که وزیر راه و شهرسازی گفت که برخی از مشکلات در حوزه اختیارات و وظایف من نیست اما به مسيولان متولی در دولت برای پیگیری منتقل خواهم کرد.

رستم قاسمی همچنین از سایت مسکن ملی شهر طبس بازدید کرد و در نشستی در سالن جلسات شهدای فرودگاه طبس، مشکلات طرح مسکن ملی شهرستان طبس را مورد بررسی قرار داد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد