نوسان اندک قیمت‌ها در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز 99/11/4

نوسان اندک قیمت‌ها در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز 99/11/4

قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از افت بهای طلای جهانی در روز جمعه و افت نرخ ارز، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به ده میلیون و 403 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، طلا در معاملات روز جمعه بازار آسیا تحت تاثیر رشد بازده خزانه آمریکا اندکی کاهش یافت اما افت دلار مانع کاهش بیشتر قیمت‌ها شد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا با 0.17 درصد کاهش، به 1862 دلار و 65 سنت رسید.

مطالعه بیشتر: بررسی بازار طلا در هفته اول بهمن / خرید کدام سکه مقرون به صرفه است؟

اونس طلا در معاملات روز پنج‌شنبه بازار آمریکا تغییر چندانی نداشت و در 1865 دلار و 90 سنت بسته شده بود.

دلار روز جمعه کاهش پیدا کرد. اما نرخ بازده اوراق خزانه آمریکا پس از انتشار آماری که افت اندک شمار متقاضیان بیمه بیکاری را نشان داد، بالاتر رفت. آمار متقاضیان هفته گذشته 900 هزار نفر در مقایسه با پیش‌بینی 910 هزار نفر در نظرسنجی اینوستینگ بود.

جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا به دنبال هزینه حداکثر دو تریلیون دلار برای پشتیبانی از اقتصاد است که باعث شد شب گذشته بازارهای سهام آمریکا صعودی شوند. این امیدواری وجود دارد که بسته 1.9 تریلیون دلاری کمک کرونایی پیشنهاد شده از سوی رییس‌جمهور جدید آمریکا از حمایت جمهوری‌خواهان در کنگره برخوردار شود.

بانک مرکزی اروپا در نشست سیاست پولی روز پنج‌شنبه خود نرخ‌های را ثابت نگه داشت و متعهد شد در صورت لزوم حمایت بیشتری از اقتصاد به عمل آورد.

بر اساس گزارش اینوستینگ، کریستین لاگارد، رییس بانک مرکزی اروپا همچنین درباره روند رو به افزایش آمار ابتلا به کووید19 و تدابیر قرنطینه که دورنمای اقتصادی این منطقه را به چالش خواهد کشید، هشدار داد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ‌شنبه 4 بهمن ساعت 19، با 223 تومان کاهش نسبت به روز گذشته 22،432 تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را 4،200 تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز ‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم 22 هزار و 430 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 21 هزار و 930 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز شنبه 4 بهمن ساعت 19، با 55 تومان کاهش نسبت به روز گذشته 27،346 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی 4،685 تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 27 هزار و 350 تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 26 هزار و 850 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 19، قیمت سکه تمام طرح قدیم ده میلیون و 201 تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ده میلیون و 403 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، یک میلیون و 34 هزار و 300 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 5 میلیون و 700 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب 3 میلیون و 650 هزار تومان و دو میلیون و 250 هزار تومان است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد