"اتکای" یکساله 752ریال سود برای هرسهم ساخت

"اتکای" یکساله 752ریال سود برای هرسهم ساخت

شرکت بیمه اتکای ایرانیان در صورت های مالی 12ماهه از تحقق سود 752ریالی برای هرسهم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، شرکت بیمه اتکای ایرانیان در دوره 12ماهه منتهی به 30 آذر1399، سود هرسهم را با رشد 153درصدی نسبت به سال مالی قبل مبلغ 752ریال اعلام کرد.

این شرکت درآمد حق بیمه یکساله خود را یک هزار و 682میلیارد ریال، سود عملیاتی را 3هزار و 229میلیارد ریال، سود خالص را 3هزار و 8میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را 2هزار و 792میلیارد ریال اعلام کرده است.

اتکای در تشریح اهداف و برنامه های راهبردی خود درخصوص مبلغ و ترکیب پرتفوی بیمه‌ای شرکت اعلام کرد که قصد پذیرش ریسک براساس اصول و موازین حرفه ای و فنی و ایجاد پرتفوی متنوع و متوازن از اهم راهبردهای مدیریت در قبول قراردادهای اتکایی است. از سوی دیگر همانند سال های قبل انتظار می رود در پرتفوی این شرکت، رشته آتش سوزی، نفت و انرژی، مهندسی و باربری بیشترین سهم را دارا باشند و شرکت بتواند برای سال مالی منتهی به 30آذر1400 به حق بیمه ای معادل 2میلیون و 177هزار میلیارد ریال دست یابد. همچنین بر اساس آیین نامه شماره 58 شورایعالی بیمه در خصوص محاسبات ذخایر فنی، احتساب ذخایر به صورت یکساله و بر اساس روش فصلی 1/8 محاسبه می شود.

از سوی دیگر نظر به اینکه هزینه خسارت سهم نگهداری شامل مجموع خسارت پرداختی و ذخایر خسارت با کسر خسارت سهم اتکایی است، بنابراین مجموعه موارد مذکور باید مبنای تحلیل و محاسبه قرار گیرد.

این شرکت در گزارش خود اعلام کرد که پیگیری مستمر تحولات اقتصادی، سیاسی، ملی و بین المللی و بازارهای سرمایه گذاری است که می توان به بازارهای مالی و پولی از طریق برگزاری جلسات شورای سرمایه گذاری و متنوع سازی سبد سرمایه گذاری های شرکت به منظور به کارگیری موثر دارایی ها و کسب بازده مناسب از فعالیت های سرمایه گذاری اشاره کرد که در چارچوب ضوابط آیین نامه سرمایه گذاری شرکت های بیمه از اهم راهبردها و راهکارهای سرمایه گذاری های شرکت است.

علاوه بر این سرمایه گذاری در املاک به مبلغ 83میلیارد و 11میلیون ریال مربوط به خرید یک باب ساختمان کلنگی واقع در خیابان آفریقا خیابان سایه به مساحت 615 متر مربع است.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد