"ذوب" در قله درآمدزایی

"ذوب" در قله درآمدزایی

شرکت ذوب‌آهن اصفهان میزان درآمدی که در بهمن‌ماه سال جاری شناسایی کرد در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته با افزایش 73 درصدی همراه بود، همچنین

بورس نیوز:

شرکت ذوب‌آهن اصفهان در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به بهمن‌ماه سال جاری نشان داد که در ادامه روند روبه‌رشد خود، توانست به بالاترین میزان درآمدی خود در دو سال گذشته برسد. این شرکت فولادی از فروش محصولات خود به درآمد 5 هزار و 382 میلیاردتومانی دست پیدا کرد.

"ذوب" از ابتدای سال مالی تا پایان بهمن‌ماه سال جاری (سال مالی منتهی به اسفندماه 1401) توانست از فروش محصولات تولیدی خود به درآمد تجمیعی 40 هزار و 730 میلیاردتومانی برسد.

میزان درآمدی که شرکت ذوب‌آهن اصفهان در یازدهمین ماه از سال جاری به سهام‌داران خود اعلام کرد مربوط به فروش محصولات تولیدی خود در بازار داخلی و خارج از کشور بود، میزان سرمایه به ثبت رسیده ذوب‌آهن اصفهان در 11 ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی برابر با 6 هزار و 150 میلیارد تومان بود، درآمد ماهانه‌ای که "ذوب" در بهمن‌ماه از فروش محصولات شناسایی کرد نسبت به میانگین درآمدی در 10 ماه گذشته، حدود 52 درصد افزایش داشته است.

روند درآمدزایی "ذوب"

شرکت ذوب‌آهن اصفهان میزان درآمدی که در بهمن‌ماه سال جاری شناسایی کرد در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته با افزایش 73 درصدی همراه بود، همچنین "ذوب" میزان درآمد تجمیعی که در این دوره 11ماهه از خود بر جای گذاشت با رشد 29 درصدی نسبت به سال گذشته (9 هزار و 48 میلیارد تومان) روبه‌رو بود.

همان گونه که گفته شد درآمد تجمیعی که ذوب‌آهن اصفهان به ثبت رساند متشکل از بازار داخلی و صادراتی بود، بیشترین درآمدزایی انجام‌شده مربوط به بازار داخل کشور با 22 هزار و 980 میلیارد تومان بود که نسبت به سال گذشته 28 درصد افزایش یافت، همچنین بازار خارج از کشور با 17 هزار و 752 میلیارد تومان بود که نسبت به سال گذشته 29 درصد افزایش یافت.

تفکیک درآمدزایی "ذوب"

بر اساس گزارش فعالیت ماهانه‌ای که شرکت ذوب‌آهن اصفهان در بهمن‌ماه از خود منتشر کرد بیانگر آن بود که بیشترین تقاضای مشتریان در بازار داخل برای «تیرآهن» بود که از فروش آن محصول به درآمدزایی یک هزار و 253 میلیاردتومانی دست‌یافت و بیشترین تقاضای مشتریان در بازار خارج از کشور برای «شمش کالایی» بود که از فروش این محصول به درآمدزایی یک هزار و 850 میلیاردتومانی دست‌یافت.

همان‌طور که ملاحظه می‌کنید بیشترین درآمدزایی "ذوب" در بازار داخل، از فروش تیرآهن بود، "ذوب" نرخ فروش این محصول را در بازار داخل برابر با 17 میلیون و 425 هزار تومان و در بازار خارج برابر با 24 میلیون و 325 هزار تومان به‌ازای هر تن اعلام کرد و همچنین نرخ داخلی و خارجی این محصول نسبت به ماه گذشته نزدیک به 400 هزار تومان و حدود 4 میلیون تومان افزایش داشته است.

محصولات دیگری که توسط شرکت ذوب‌آهن اصفهان به فروش رسید عبارت است از شمش کالایی، میلگرد، ریل، شمش چدن، کلاف و دیگر محصولات. دراین‌بین در بازار داخل «میلگرد» با کسب درآمد 361 میلیاردتومانی بیشترین درآمدزایی را بعد از تیرآهن همراه داشت و در بازار خارجی «شمش چدن» با کسب درآمد 942 میلیاردتومانی بیشترین درآمدزایی را به همراه داشته است.

پایان مطلب

آخرین اخبار بورس و اقتصاد