پیش‌بینی قیمت خودرو در فصل بهار

پیش‌بینی قیمت خودرو در فصل بهار

با تصمیم شورای رقابت بنا شده است که بهای خودروهای کارخانه‌ای از بهار امسال گران شود اما به گفته ريیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو، این موضوع موجب افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد نمی‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، روز گذشته رضا شیوا، ريیس شورای رقابت گفته بود: «قطعا در سه ماه نخست سال 1400 قیمت خودروهای داخلی تولید شده در کارخانه‌ها افزایش قیمت خواهد داشت.» این اتفاق نگرانی‌های تازه‌ا برای صعود قیمت خودرو در بازار آزاد ایجاد کرده است.

ريیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در واکنش به این موضوع به تجارت‌نیوز گفت: با افزایش قیمت خودروهای کارخانه‌ای خودرو در بازار آزاد گران نمی‌شود و این مساله دو علت دارد. نخست اینکه در حال حاضر تقاضایی برای خرید خودرو وجود ندارد و دومین دلیل این است که فعلا قیمت دلار نوسان ندارد.

سعید موتمنی ادامه می‌دهد: این تصمیم زمانی در بازار اثر روانی دارد که قیمت دلار مدام در نوسان باشد و پیش‌بینی می‌کنیم قیمت خودرو تا سه ماه آینده روند ثابتی دارد.

قیمت خودرو در فروردین ماه نسبت به اسفند چقدر تغییر داشت؟ ريیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در پاسخ به این پرسش گفت: بازار خودرو آرام است و بهای خودرو نسبت به یک ماه گذشته تغییری نداشته است.

به اعتقاد او، چنانچه تولید و عرضه خودرو از سوی خودروسازان افزایش داشته باشد، قیمت خودرو در بازار طی ماه‌های آینده ارزان‌تر می‌شود.

ريیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو می‌گوید: امروز پراید 131 با قیمت 106 میلیون تومان فروخته شد. پراید 111 با قیمت 124 میلیون تومان داد و ستد شده است. قیمت 206 تیپ دو 197 میلیون تومان عرضه شد.

مطالعه بیشتر: اولین واکنش مردم به گرانی خودرو / دلار ارزان هم شود، خودرو گران می‌شود!

آخرین اخبار بازار خودرو را در صفحه خودرو دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد