معاملات مسکن رونق گرفت / لزوم آموزش و بروزرسانی مهارت های کار در آژانس املاک

معاملات مسکن رونق گرفت / لزوم آموزش و بروزرسانی مهارت های کار در آژانس املاک

مدیریت آژانس معاملاتی هیراد املاک با اشاره به اینکه درحال حاضر بازار ملک به سمت ثبات رفته است و قفل معاملات مسکن شکسته...

به گزارش برنا، مدیریت آژانس معاملاتی هیراد املاک، سید علی‌اکبر موسوی ضمن بیان مطلب فوق و با اشاره به اینکه در شرایط فعلی آژانس‌های املاکی که تخصص خود را بروزرسانی می‌کنند در این حرفه دوام خواهند آورد تاکید کرد: درحال حاضر شغل آژانس املاک به سمتی رفته است که شاغلان این حرفه حتما باید دارای تخصص و دانش باشند، این در حالی است که افراد فاقد تخصص و دانش که صرفا به خاطر مشکلات بیکاری به این حرفه روی می‌آورند با شکست مواجه خواهند شد.

اعتماد سازی شرط موفقیت در کار مشاور املاک است

موسوی خاطر نشان ساخت: اعتمادسازی از جمله شروط موفقیت در شغل مشاور املاک است که باعث می‌شود، فایل‌های فروش انحصاری ملک دراختیار آژانس‌های املاک موفق و دارای دانش و مهارت قرار بگیرد که همین امر دستاورد و سرمایه اصلی برای فعالان این حرفه است.

وی با تاکید براینکه به طور معمول سازندگان و مالکان، املاک خود را برای تسریع در فروش به چندین آژانس املاک می‌سپارند تصریح کرد: این در حالی است که اعتماد سازی سبب خواهد شد که مالکان فقط با یک آژانس املاک طرف شوند و ملک خود را برای فروش به یک آژانس املاک بسپارند که رخ دادن این اتفاق حاصل اعتمادسازی خواهد بود.

شغل مشاور املاک شغلی مهارت محوراست

مدیریت آژانس معاملاتی هیراد املاک ادامه داد: اگر مشاور املاکی تخصص نداشته باشد و مهارت برقراری ارتباط موثر با متعاملین را نداشته باشد ممکن است در اثر یک اشتباه رفتاری بازخوردهای منفی از طرفین معامله دریافت کند و در نتیجه این امر، مالکان تمایلی به کار کردن با او نداشته باشند.

موسوی تاکید کرد: حرفه آژانس املاک مهارت محور است و موفقیت درکار مهارت محوری مستلزم داشتن نقشه راه دقیق است و مشاوران باید یاد بگیرند که مهارت‌های لازم این حرفه را بیاموزند و با برنامه ریزی دقیق در این حرفه حساس گام بردارند .

وی گفت: با توجه به رشد قیمت مسکن و افزایش سقف کمیسیون معاملات ، در حال حاضر شاهد رشد قارچ گونه مشاوران املاک درسطح شهر هستیم، و همین امرسبب می شود که عده زیادی از افراد فاقد دانش و مهارت، به صورت پاره وقت یا تمام وقت جذب این حرفه شوند.

مدیریت آژانس معاملاتی هیراد املاک تاکید کرد: این درحالی است که لازمه توفیق در این حرفه کسب مهارت و آموزش است و با این رویکرد در آژانس معاملاتی هیراد املاک ، مشاوران پس از جذب تا یک ماه مورد آموزش های لازم قرار می گیرند.

روش های سنتی فروش دیگر جوابگو نیست

وی با یادآوری این موضوع که افرادی که به صورت علمی و حرفه ای این شغل را یاد می‌گیرند قطعا موفق خواهند شد گفت: در آژانس معاملاتی هیراد املاک پروتکل‌های تعریف شده‌ای برای جذب مشاوران وجود دارد و داوطلبان فعالیت در این آژانس املاک حتما باید از فیلترهای کاملا تعریف شده‌ای عبورکنند به طوری که اولین و مهمترین شرط جذب مشاوران در این آژانس املاک ، کسب آموزش های حرفه ای است.

موسوی خاطر نشان ساخت : آموزش‌های ارایه شده در آژانس معاملاتی هیراد املاک ، به تکنیک‌های فروش و نحوه کار با فایل محدود نمی شود ، بلکه دایره آموزش‌های ارایه شده به موارد متعددی نظیر مهارت‌های مذاکره، ارایه روش‌های خلاقانه برای بازاریابی املاک و مستغلات ، آموزش نکات حقوقی قراردادها ، نحوه برقراری تعامل موثر، زبان بدن ، تکنیک‌های مثبت اندیشی و رویکردهای انگیزشی و... آموزش داده می شود.

وی تاکید کرد: درکنارموارد مذکور همچنین به صورت همزمان اصول روانشناسی مربوط به تعامل با طرفین معاملات کاملا آموزش داده می شود به طوری که مشاورین یاد می‌گیرند به چه صورتی با فروشندگان و خریداران ملکی ارتباط برقرارکنند که خروجی آن به اعتماد سازی و انجام معامله منجر شود. در اصل در یک دانشگاه بدون هیچگونه هزینه ‌ای آموزش می‌بینند.

وی خاطر نشان ساخت : در آژانس معاملاتی هیراد املاک ، سرپرستان و مدیران که خود دوره های کاملا حرفه ای را نزد اتحادیه املاک آموزش دیده اند ، تجارب خود را به مشاوران انتقال می‌ دهند.

فقط حرفه ای ها دربازارنابسامان ملک دوام می آورند

وی با یادآوری این موضوع که در بدترین بازار ملک؛کسی که حرفه ای باشد قادر به انجام معامله خواهد شد تاکید کرد: فرد حرفه ای یا دلال حرفه ای املاک اتفاقا دربازارهای نابسامان هم توانمندی انجام معامله را خواهد داشت.

موسوی با برشمردن مهمترین نکات کلیدی وطلایی برای موفقیت در کار آژانس املاک گفت: کسب اعتبار نزد مالکان و سازندگان، داشتن برنامه ریزی دقیق ،هدفمند بودن، اخذ مشاوره از سرآمدان این حرفه جهت به روزرسانی دانش وتخصص خود ازجمله مهارت های مهمی است که مشاوران املاک باید حتما برای موفقیت دراین شغل آنها را کسب کنند.

وی همچنین ادامه داد: درعین حال داشتن روحیه اجتماعی ،یادگیری فوت وفن فروش،داشتن اعتماد به نفس بالا، دارا بودن روحیه پرسش گری وکنجکاوی ،تلاش برای افزایش فن بیان، داشتن روحیه کارآفرینی و علاقمند بودن به این شغل، و همچنین بلند پرواز بودن ازجمله دیگر مولفه های موفقیت در کار آژانس املاک است.

انتهای پیام

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد