سامانه های بورسی چقدر در مقابل حملات سایبری مقاوم هستند؟

سامانه های بورسی چقدر در مقابل حملات سایبری مقاوم هستند؟

مدیر عامل شرکت فناوری بورس گفت: سامانه معاملاتی اصلی بورس کمابیش جدا از شبکه اینترنت فعالیت می‌کند و کمتر در معرض حمله سایبری قرار دارد.

روح الله دهقان مدیرعامل شرکت فناوری بورس در گفت‌وگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اینکه، سامانه‌های معاملاتی بورس چه میزان در مقابل حمله سایبری مقاوم هستند؟، اظهار کرد: احتمال حمله سایبری برای سامانه‌های بورسی از جمله، سامانه‌های آنلاین که در اختیار شرکت‌های کارگزاری است، وجود دارد ولی افراد فنی که در این حوزه قرار دارند با تمهیدات امنیتی موجود و تمهیدات امنیتی که در حال آماده سازی است، با این حملات مقابله می کنند و ریسک این خطرات را کاهش می دهند.

بیشتر بخوانید

  • سهامداران "مپنا" سود نقدی دریافت می‌کنند

 او بیان کرد: سامانه معاملاتی اصلی بورس کمابیش جدا از شبکه اینترنت فعالیت می‌کند و به همین دلیل کمتر در معرض حمله سایبری و ریسک قرار دارد، ولی مجددا برای این سامانه معاملاتی نیز تمهیدات امنیتی برای جلوگیری از ایجاد مخاطرات پیاده سازی می شود.

او افزود: خدماتی که شرکت‌های کارگزاری در بستر اینترنت ارايه می‌دهند سبب ایجاد ریسک امنیتی برای شرکت‌های کارگزاری و سامانه‌ها نرم افزاری می شود که متناسب با آن ریسک باید زیر ساخت‌های امنیتی لازم را پیاده سازی کنند.

دهقان در خصوص علت عدم دسترسی سایت tsetmc در ماه قبل برای مخاطبان خارجی، اظهار کرد: مشکل عدم دسترسی به سایت tsetmc از خارج از کشور رفع شده و افراد از خارج از کشور می توانند، اطلاعات سایت را مشاهده کنند.

او بیان کرد: در چند هفته گذشته بروز رسانی زیرساختی سایت برای بهبود امنیت آن انجام شد و در همین راستا و به مدت سه روز، دسترسی به سایت TSETMC از خارج از کشور مسدود شد تا بتوانیم سرویس بهتری را با امنیت و سرعت بالاتر به افراد ارايه دهیم. در حال حاضر بروز رسانی انجام شده و سایت tsetmc در دسترس بازدیدکنندگان از خارج کشور قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد