معاملات سکه مشکوک شد / کاهش قیمت در جهان ، افزایش قیمت در ایران + جدول

معاملات سکه مشکوک شد / کاهش قیمت در جهان ، افزایش قیمت در ایران + جدول

بازار مالیگسترش نیوز نوشت : افزایش قیمت سکه در شرایطی که بهای طلا در بازارهای جهانی صعود نمی کند، برای برخی بازیگران داخلی مشکوک است.

بهای اونس طلا در بازارهای جهانی افت می کند،‌ ولی قیمت سکه در بازار داخلی راه نزول را در پیش نمی گیرد و کانال 15 میلیون تومان را با قدرت بیشتری نگه می دارد. روز گذشته نیز اونس طلا به محدوده هزار و 720 دلار رفت ولی در بازار داخلی، سکه توانست تا محدوده 15 میلیون و 100 هزار تومان افزایش پیدا کند.

افزایش قیمت سکه در شرایطی که بهای طلا در بازارهای جهانی صعود نمی کند، برای برخی بازیگران داخلی مشکوک است. با این حال،‌ به نظر می رسد بی محلی سکه به بازار دلار و طلا نشان می دهد که بازیگران سکه نگرانی های تورمی دارند و به راحتی حاضر نیستند که دارایی خود را از دست بدهند.

در شرایط کنونی می توان گفت که اگر شرایط سیاسی تغییر کند و انتظارات برای افزایش ارزش دلار عوض شود، به احتمال زیاد، سکه افت بیشتری را نسبت به سایر بازارها تجربه خواهد کرد. علت این موضوع این است که سکه از ارزش بنیادی خود فاصله زیادی گرفته است و حدود 20 درصد از قیمت سکه بر اساس قیمت دلار و طلا قابل توجیه نیست.

دیروز ارزش ذاتی سکه در حدود 12 میلیون و 700 هزار تومان بود، حال آنکه در بازار، فلز گران بهای داخلی بالای مرز 15 میلیون تومانی معامله می شد. اگر دلار به زیر مرز 30 هزار تومانی برود، سکه در شرایط سیاسی متفاوت،‌توان افت قیمت تا ابتدای کانال 12 میلیون تومانی را نیز خواهد داشت.

بیشتر بخوانید :

  • قیمت طلا، سکه و ارز 1401.04.22/ روند ارز صعودی شد

21220

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد