کاهش قیمت ارز توافقی به 30240 تومان

کاهش قیمت ارز توافقی به 30240 تومان

نرخ دلار در بازار توافقی امروز به 30240 تومان کاهش یافته است و برخی معامله گران انتظار کاهش بیشتری در بازار دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در جریان معاملات امروز دلار در بازار توافقی روند کاهشی داشته و به سطح پایین‌تر بازگشته است.

نرخ دلار در بازار توافقی امروز به 30هزار و 240 تومان کاهش یافته است که برخی معامله گران انتظار کاهش بیشتر را در بازار دارند.

قیمت دلار در بازار متشکل ارزی با رشد 0.09 درصدی به 27 هزار و 699 تومان رسیده است.

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز با 100 هزار تومان کاهش به 14 میلیون 850 هزار تومان رسید.

در همین زمینه کامران سلطانی زاده دبیر کل کانون صرافان کشور می‌گوید: با نزدیک شدن به راه‌اندازی ارزهای متفرقه در بازار متشکل ارزی، پیش بینی می‌شود طبق تجربه معاملات ارز در بازار توافقی، حجم بیشتری از معاملات بین فروشنده و مصرف کنندگان ارز از بازار غیررسمی به سمت بازارهای رسمی تحت نظر بانک‌ مرکزی در چرخه صرافی ها منتقل شود.

وی ادامه داد: با اضافه شدن ارزهای دیگر در بازار متشکل ارزی، تمرکز بر روی مصرف دلار کاهش پیدا خواهد کرد و ارزهای متفرقه پرمصرف همانند لیر ترکیه، دینار عراق و درهم‌ امارت به هموطنان ارایه خدمات خواهد شد که می تواند به تعدیل نرخ ارز در بازار کمک کند.

سلطانی زاده تاکید کرد: بازار ارز شرایط آرامی را تجربه می کند و پیش بینی می شود در ادامه این روند با توجه به سیاست های ارزی بانک مرکزی و امکان عرضه اسکناس به شبکه صرافی ها، تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد