منتظر مثبت شدن شاخص بورس باشید

منتظر مثبت شدن شاخص بورس باشید

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: امسال با وجود این که افزایش دستمزد با مخلفات 42 درصد افزایش پیدا کرد سال تورمی پیش رو داریم. میدانیم تنها بازاری که تورم در آن خودش را پوشش میدهد بورس است. به همین علت بازار روند مثبتی را طی خواهد کرد.

خبرآنلاین: بورس اوراق بهادار تهران امروز در آخرین روز معاملاتی هفته با کاهش بسیاری روبرو شد و در پایان معاملات با عقب نشینی 8650 واحدی شاخص کل به رقم یک میلیون و 294 هزار و 543 واحد رسید.

شاخص کل نیز با معیار هموزن امروز 193 واحد کاهش داشت و به رقم 442 هزار و 645 واحد رسید. ارزش روز بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 172 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز بیش از 3.9 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 470 هزار معامله و به ارزش 3846 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

در این بازار 249 هزار معامله انجام شد که 14 هزار و 864 میلیارد ریال ارزش داشت. بیمه پاسارگاد، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل پلیمر آریاساسول، سهامی ذوب آهن اصفهان، پتروشیمی تندگویان و گروه توسعه ملی مهر آیندگان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

مصطفی صفاری، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با دلایل منفی شدن امروز شاخص بورس گفت: برعکس پارسال که شاهد هجوم افراد حقیقی به بازار بودیم و صف‌های طولانی برای گرفتن کد سجام تشکیل میشد، امسال چنین استقبالی از بورس نیست.

وی افزود: از طرفی حجم بازار هم در این چهار روز کاری خیلی پایین بوده است. باید صبر کنیم از روز چهاردهم که بازار باز میشود ببینیم بورس به کدام سمت می‌رود. مطمينا سود شرکت‌ها هم اعلام خواهد شد و هرچه بازار شفاف‌تر شود رونق میگیرد.

صفاری گفت: پیش بینی من این است که تا قبل از انتخابات که فصل مجامع است بازار مثبتی داشته باشیم. با این حال حجم‌ها در بازار خیلی مهم است.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: امسال با وجود این که افزایش دستمزد با مخلفات 42 درصد افزایش پیدا کرد، سال تورمی پیش رو داریم. میدانیم که تنها بازاری که تورم در آن خودش را پوشش میدهد بورس است. به همین علت بازار روند مثبتی را طی خواهد کرد.

وی افزود: شاخص تولید را باید در بورس ببینیم. شاخص بورس در همه اقتصادها نشانه رشد اقتصادی است. اگر این اتفاق بیفتد و سیاست‌هایی که رهبری تعیین کرده توسط قوه مقننه آن را اجرایی کند حتما بازار مثبت خواهد شد. به همین دلیل باید منتظر جابه‌جایی دولت بود.

صفاری در رابطه با کف و سقف حمایتی بازار گفت: باید شنبه بازار شروع به کار کند تا بهتر بشود تشخیص داد اما فکر میکنم در همین محدوده خواهد ماند.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد