فسفرسوزی فرابورس، راز انتقال "لازما" به بازارپایه زرد

فسفرسوزی فرابورس، راز انتقال "لازما" به بازارپایه زرد

بر خلاف انتظاراتی که بسیاری از سرمایه گذاران دارند شرکت صنعتی آزمایش هیچ گونه تولیدی ندارد و تنها محل درآمدی این شرکت اجاره بهای دریافتی از مستاجران این کارخانه است.

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، درست در حالی که مقاله‌ای به عدم فعالیت شرکت آزمایش و کاغذی بودن این شرکت و لزوم پذیرش این شرکت در بازار قرمز صحبت می‌شد، اساتید در شرکت فرابورس با انتقال نماد این شرکت به بازار پایه زرد، بار دیگر بار علمی خود را به رخ فعالین بازار سرمایه کشیدند.

شرکتی که عملا فضای کارخانه خود را به صورت اجاره‌ای به شرکت‌های دیگر واگذار کرده و رسما به انباری برای شرکت‌های دیگر تبدیل شده است، بنابراین چگونه ممکن است با اعلام سود خالصی 17ریالی به ازای هر سهم در قیمت‌های بیش از 34.000 ریال معامله شود؟

آیا از مدیران و کارشناسان شرکت بورس در بدو استخدام تست‌های هوش گرفته می‌شود؟

جالب آنکه بر خلاف انتظاراتی که بسیاری از سرمایه‌گذاران دارند شرکت صنعتی آزمایش هیچ گونه تولیدی ندارد و تنها محل درآمدی این شرکت اجاره بهای دریافتی از مستاجران این کارخانه است.

اما از آن جالب‌تر آنکه همچنان تعداد کارمندان تحت استخدام این شرکت 39 نفر است که سالانه در حدود 45 میلیارد ریال هزینه برای این شرکت دارند، همچنین هزینه مالی 18 میلیارد ریالی پرداختی این شرکت در سه ماهه نخست سال مالی 1400، منجر به تبدیل 34 میلیارد ریالی درآمد‌های شرکت به سود خالصی تنها 3.639 میلیون ریالی در این مدت گردیده است.

بیشتر بخوانید:

"لازما" و کلاهی که بر سر سرمایه گذاران رفت سنگی که در زمین "آزمایش" افتاد نسبت قیمت به درآمد "لازما" به 1.000 واحد رسید!

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد