قیمت نیم سکه به 5800000 تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز 1400/3/24

قیمت نیم سکه به 5800000 تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز 1400/3/24

قیمت طلا و سکه امروز دوشنبه با توجه به کاهش بهای جهانی فلز گرانبها و افت جزيی نرخ ارز تعیین شد و بر این اساس قیمت هر قطعه نیم سکه به پنج میلیون و 800 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار جهانی امروز دوشنبه در حالی آغاز به کار کرد که قیمت طلا تحت تاثیر رشد ارزش دلار به رقم 1864 دلار در هر اونس یعنی پایین‌ترین رقم در 10 روز گذشته رسید.

براساس گزارش ایسنا، استفن اینس از شرکت مدیریت دارایی اس پی آی گفت: بازار این احتمال را می دهد که صحبتها درباره تعدیل سیاست پولی انبساطی آمریکا آغاز خواهد شد و این گمانه زنی سرمایه گذاران را به سودگیری یا کاهش سرمایه گذاری در طلا و ارز واداشته است. به همین دلیل دلار اندکی قویتر شده است. تصور می‌کنم فشارهای تورمی در وضعیتی باشند که ممکن است ادامه پیدا نکنند.

دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب 0.1 درصد رشد کرد و در بالاترین رکورد یک هفته اخیر ایستاد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر کرد.

آماری که هفته گذشته منتشر شد نشان داد قیمتهای مصرف کننده آمریکا در ماه مه رشد قوی داشته است. با این حال مقامات بانک مرکزی آمریکا مکررا اعلام کرده اند که تورم موقتی خواهد بود و انتظار دارند تدابیر محرک مالی برای مدتی ادامه پیدا کنند. اکنون توجه بازار به نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا در هفته جاری و شفافیت بیشتر درباره دیدگاه سیاستگذاران آمریکایی در خصوص رشد تورم و روند سیاست پولی معطوف شده است.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران بانک مورگان استنلی روز جمعه در یادداشتی پیش بینی کردند بانک مرکزی آمریکا در نشست هفته جاری خود برای انعطاف پذیری بیشتر برنامه سیاست پولی انبساطی مقدمه چینی کرده و درباره صحبت درباره تعدیل این برنامه صحبت می کند.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز 24 خرداد خرداد ساعت 19، نسبت به دیروز کاهش یافت و 23 هزار و 973 تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را 4،200 تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز دوشنبه قیمت دلار را برای فروش 23 هزار و 574 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 23 هزار و 107 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز، نسبت به دیروز یکشنبه کاهش یافت و در رقم 28 هزار و 483 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی 5085 تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 28 هزار و 482 تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 27 هزار و 918 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 19، قیمت سکه تمام طرح قدیم 10 میلیون و 550 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید 10 میلیون و 620 هزار تومان است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، یک میلیون و 69 هزار و 758 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، پنج میلیون و 800 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و 750 هزار تومان و دو میلیون و 300 هزار تومان است.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد