آخرین قیمت طلا پیش از امروز 26 تیر / پیش‌بینی‌ها از بازار طلای امروز چیست؟

آخرین قیمت طلا پیش از امروز 26 تیر / پیش‌بینی‌ها از بازار طلای امروز چیست؟

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد پنجشنبه 11 دی بدون هیچ تغییری، معامله شد. سکه به کمک افزایش فعالیت خریداران توانست 120هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کند و به محدوده 10 میلیون و 600 هزارتومان قدم بگذارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد پنجشنبه 11 دی بدون هیچ تغییری، معامله شد. سکه به کمک افزایش فعالیت خریداران توانست 120هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کند و به محدوده 10 میلیون و 600 هزارتومان قدم بگذارد.

افزایش قیمت دلار موجب شد که سکه‌بازان در آخرین روز هفته با فراغ بال بیشتری در موقعیت خرید قرار بگیرند. سکه به کمک افزایش فعالیت خریداران توانست 120هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کند و به محدوده 10 میلیون و 600 هزارتومان قدم بگذارد. با وجود رشد روز آخر، این فلز گرانبها هفته منفی را پشت‌سر گذاشت و بازدهی منفی 1/ 1 درصدی را تجربه کرد. فلز گرانبهای داخلی هفته گذشته نیز نیم درصد از ارزش خود را از دست داده بود.

دنیای اقتصاد نوشت:

افت سنگین ربع‌سکه

افت‌های سنگین هفته گذشته مربوط به نیم‌سکه و ربع‌سکه بود. نیم‌سکه طی یک هفته 8/ 1 درصد از ارزش خود را از دست داد و از محدوده 5 میلیون و 650 هزار تومانی به بهای 5 میلیون و 550 هزار تومان رسید. ربع‌سکه نیز که پنج‌شنبه دو هفته پیش در محدوده 3 میلیون و 600 هزار تومانی مورد معامله قرار گرفت، پنج‌شنبه گذشته در حوالی 3 میلیون و 450 هزار تومان معامله شد. در واقع ربع‌سکه طی یک هفته بیش از 4 درصد از ارزش خود را از دست داد و در قعر جدول بازدهی هفتگی قرار گرفت. صدر جدول بازدهی نیز به بازار سهام تعلق گرفت که شاخص کل آن حدود 8/ 1درصد رشد را نشان می‌داد.

رکود معاملات در بازار سکه

بازار طلا و سکه در معاملات هفته‌ گذشته با رکود نسبی همراه بود. از دلایل به حداقل رسیدن داد و ستدها در بازار سکه می‌توان به افت ارزش دلار و کاهش تقاضا به دلیل وجود سایه ابهامات غیر‌اقتصادی بر بازار اشاره کرد که این عوامل برخلاف روند صعودی طلای جهانی، باعث ایجاد رکود در معاملات سکه شد. بر این اساس هر قطعه سکه تمام به 10 میلیون و 600 هزار تومان رسید و با افت هفتگی 12/ 1درصد مواجه شد. در مجموع می‌توان گفت بازار تحت‌تاثیر مذاکرات وین بوده و اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه تحریم‌های مالی برداشته و منابع مالی ایران آزاد می‌شود، تاثیر مستقیمی بر کاهش نرخ ارز گذاشت. از سوی دیگر همین کاهش نرخ ارز سبب شد که معاملات سکه با احتیاط بالای سرمایه‌گذاران روبه‌رو شود که در نهایت باعث عقب‌نشینی معامله‌گران در موقعیت فعلی شد.

افت طلا جهانی

اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی روند کاهشی ملایمی را در پی اخبار منتشر شده از بیانیه فدرال رزرو آمریکا به منظور حمایت از اقتصاد آمریکا و پایین نگه داشتن نرخ بهره، به دنبال داشت. این فلز گرانبها (در ساعت 19:30روز گذشته) به 1813 دلار رسید در حالی که در معاملات روز پنج‌شنبه با اندکی افزایش در قیمت 1829 دلار بسته شد. به گفته کارشناسان بازار طلا با توجه به شرایط حاکم بر بازارهای جهانی و تصمیمات تاثیرگذار فدرال رزرو به نظر می‌رسد که اونس روندی ملایم و به دور از تغییرات قیمتی چشمگیر را طی کند. اما عده دیگری از فعالان این بازار بر این باورند که در پی سیاست‌های اقتصادی این کشور مجددا طلا دچار ریزش شود. اما با تشدید شکاف بین روند واکسیناسیون در کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه، تقاضا برای دارایی‌های امن بار دیگر افزایش پیدا کرده است.

مطالعه بیشتر: پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان تیر/ مردم در عروسی‌ها بدلیجات هدیه می‌دهند!

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد