هماهنگی انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث با سازمان ثبت احوال کشور

هماهنگی انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث با سازمان ثبت احوال کشور

بورستهران - ایرنا - رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: این سازمان نسبت به تعیین وضعیت انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث آنها اقدام کرده و با هماهنگی‌های انجام شده با سازمان ثبت احوال شرایط این امردرحال تحقق است.

«حسنعلی قنبری» امروز (دوشنبه) در نشست خبری که در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی با موضوع برگزاری مجامع الکترونیکی شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت استانی برگزار شد، اعلام کرد: وزارت اقتصاد، اصلی‌ترین متولی سهام عدالت است، سازمان خصوصی سازی به عنوان یک بازوی اجرایی عهده‌دار بخش هایی از وظایف اجرایی است که در خدمت سهامداران سهام عدالت قرار گرفته است.

وی افزود: سه سال گذشته توانستیم سامانه‌ای را تحت عنوان سامانه اعلام صورتحساب دارندگان سهام عدالت ایجاد کنیم تا از این محل سهامداران بتوانند نسبت به دارایی خود مطلع شوند.

قنبری به واریز سود سهام عدالت توسط سازمان خصوصی سازی اشاره کرد و گفت: براساس برنامه در سه مرحله رقمی حدود 127 هزار میلیارد ریال سود سهام عدالت به حساب بیش از 41 میلیون نفر از مشمولان واریز شده است.

رییس سازمان خصوصی‌سازی خاطرنشان کرد: حدود یک میلیون و 800 هزار نفر کارت سهام عدالت دارند، اما به دلیل تکمیل نشدن ثبت نام آنها در سامانه مربوطه، در شمار سهامداران محسوب نمی‌شوند.

به گفته معاون وزیر اقتصاد، ملاک اینکه افراد مشمولان سهام عدالت تلقی شوند، ثبت نام در سامانه است.

وی گفت: سازمان خصوصی‌سازی نسبت به تعیین وضعیت انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث آنها اقدام کرده است و با همکاری های انجام شده با سازمان ثبت احوال این امکان فراهم شده و نسبت به اصلاح هویتی سهامداران و وراث آنها فعالیت هایی انجام شده است.

قنبری تاکید کرد: آزادسازی سهام عدالت در دو مرحله انجام شده که در هر مرحله 30 درصد آن آزاد شد و افرادی که روش مستقیم را انتخاب کردند، قابلیت فروش 60 درصد از سهام خود را بوسیله بانک و بورس را داشتند، همچنین این افراد می توانند تصمیم به نگهداری سهام خود بگیرند تا از مزیت سهام خود در قالب دریافت سود و افزایش قیمت سهام استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، مدیر برنامه‌ریزی و توسعه سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار کشور دی ماه امسال گفت: بررسی ها نشان می دهد در 15 سال گذشته بیش از سه میلیون نفر از سهامداران عدالت فوت شده‌اند که وراث باید برای تعیین تکلیف سهام عدالت آنها اقدام کنند.

 «محمدجواد فرهانیان» گفته بود: شرایط کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی سبب شده این شرکت کل فرآیند انتقال سهام به وراث را به شکل مکانیزه انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: ابتدا وراث قانونی می‌توانند برای اطلاع از وضعیت سهام عدالت متوفیان به نشانی اینترنتی samanese.ir مراجعه و با ورود اطلاعات هویتی متوفی از مشمول بودن وی کسب اطلاع کرده و صورت وضعیت دارایی سهام عدالت مربوط را مشاهده کنند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد