امضای یادداشت تفاهم بین سازمان صنایع کوچک با BWA آلمان

امضای یادداشت تفاهم بین سازمان صنایع کوچک با BWA آلمان

یادداشت تفاهم همکاری میان سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و اتحادیه فدرال توسعه اقتصادی و بازرگانی خارجی آلمان (BWA) امضا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، این یادداشت‌تفاهم به امضای علی‌رسولیان معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و مایکل شومان ريیس اتحادیه فدرال توسعه اقتصادی و بازرگانی خارجی آلمان (BWA) رسید.

بنا بر مفاد این یادداشت تفاهم، همکاری‌های دو طرف حول محورهای تبادل فناوری میان شرکت‌های ایرانی و آلمانی، برگزاری همایش‌های مبتنی بر فناوری، برگزاری جلسات B2B میان شرکت‌های ایرانی و آلمانی، تامین ماشین آلات مورد نیاز شرکت‌های ایرانی، برگزاری رویدادهای صنعتی و تجاری با مشارکت BWA برای کشورهای منطقه، برگزاری کارگاه‌های آموزشی بهترین تجارب در خصوص فعالیت‌های BWA و ISI ، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای شرکت‌های ایرانی شامل دوره‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش مدیران خواهد بود.

ريیس و چهار عضو اتحادیه فدرال توسعه اقتصادی و بازرگانی خارجی آلمان مرداد سال گذشته با حضور در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با علی رسولیان معاون وزیر صمت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

این دیدار با هدف ارتقای همکاری‌های اقتصادی و تجاری با تکیه بر ظرفیت‌های بنگاه‌های کوچک و متوسط دو کشور برگزار شد و به‌هم‌رسانی بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط (SME) ایران و آلمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در این دیدار، با تاکید بر ضرورت به‌هم‌رسانی بنگاه‌های کوچک و متوسط ایران و آلمان به‌عنوان ظرفیتی بی‌بدیل برای ارتقای مراودات اقتصادی میان دو کشور، ایجاد مرکز تبادل فناوری میان شرکت‌های آلمانی و ایرانی را پیشنهاد داد.

رسولیان افزود: این مرکز می‌تواند در راستای برگزاری نشست‌های رو در روی تجاری (B2B) و فناوری، کمک به ورود ماشین‌آلات و تجهیزات مدرن به کشور، برگزاری رویدادهای صنعتی و تجاری در ایران و کشورهای همسایه، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و دوره‌های مختلف فنی و حرفه‌ای تاثیرات به‌سزایی داشته باشد و با توجه به موقعیت استراتژیک ایران، این کشور می‌تواند به مثابه پل ارتباطی با شرکت‌های توانمند آلمانی و کشورهای همسایه ایفای نقش کند.

ريیس اتحادیه فدرال توسعه اقتصادی و بازرگانی خارجی آلمان (BWA) نیز در این دیدار با اعلام آمادگی برای گسترش و تعمیق مراودات اقتصادی با ایران، به‌ویژه در حوزه کسب و کارهای کوچک و متوسط، گفت: این اتحادیه از سال 2003 با هدف حمایت از SMEها و رشد و توسعه آن‌ها آغاز به کار کرده و در این راستا شبکه سازی مناسبی نیز در آلمان و خارج از این کشور انجام شده است.

مایکل شومان ادامه داد: این اتحادیه با 70 کشور جهان مرتبط است و در حوزه‌هایی از جمله آموزش، تحقیق و توسعه، برگزاری رویدادها و نمایشگاه‌ها، شبکه سازی و خوشه‌های صنعتی فعالیت دارد.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن 851 شهرک و ناحیه صنعتی و 6 منطقه ویژه اقتصادی در حال بهره‌برداری، 86 شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، هفت شهرک فناوری، 40 مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، دو مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم افزاری، 100 هزار و 564 قرارداد منعقده و بهره‌برداری از 50 هزار و 373 واحد صنعتی و چهار هزار و 260 واحد کارگاهی تکمیل شده، زمینه اشتغال مستقیم یک میلیون و 12 هزار و 493 نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد