تب قیمت کالاهای اساسی در جهان همچنان داغ است

تب قیمت کالاهای اساسی در جهان همچنان داغ است

تب قیمت کالاهای اساسی در جهان همچنان داغ است و ادامه درگیری ها بین روسیه و اوکراین قیمت ها را هر روز تشدید می کند.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت انواع اساسی از گندم وخوراک دام گرفته تا دانه های روغنی و دام زنده افزایش داشتند.

روند افزایش قیمت کالاهای اساسی پس از شیوع در دو سال پیش آغاز شد و طی 4 ماه که از جنگ روسیه و اوکراین می گذرد به اوج خود رسیده است.

امروز قیمت گندم در بازارهای جهانی در ادامه افزایش های اخیر، 15 دلار رشد قیمت داشته و هر از این محصول به قمیت 829 دلار و 25 سنت معامله شد.

قیمت ذرت هم که به عنوان خوراک دام و طیور استفاده می شود 5.75 لار در هر رشد قیمت داشت و هر از این محصول به قیمت 592 دلار به فروش رفت.

دانه روغنی هم از این افزایش قیمت ها عقب نماند و دانه روغنی سویا سه دلار رشد قیمت داشت اما گیاه روغنی کانولا کاهش قیمت را تجربه کرد.امروز قیمت دام پرواری هم 4.7 دلار و دام زنده 53 سنت رشد قیمت را تجربه کرد.

*تامین امنیت غذایی مسيله نخست کشورها

تامین امنیت غذایی امروز به مسيله نخست کشورها تبدیل شده است، علاوه بر جنگ بین دو کشور روسیه و اوکراین که شرایط تامین غذا را برای کشورها سخت کرده، خشکسالی های گسترده و تغییرات آب و هوایی عرصه را برای تولیدات کشاورزی روز به روز سخت می کند. رویکرد کشورها برای امنیت غذایی تغییر کرده و به سمت افزایش ذخایر سوق یافته و روز به روز هم بیشتر می شود بنابراین با کاهش عرضه از یک سو و افزایش تقاضا از سوی درگیر بر قیمت‌ی بازار اضافه می شود.

اوکراین همواره به دلیل داشتن خاک های بسیار حاصل خیز و کشاورزی بسیار عالی جعبه نان اروپایی ها تعبیر می شده است، روسیه و اوکراین در مجموع 30 درصد غلات دنیا را تامین می کرد.

پیام/

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد