دولت نتوانسته بازار فولاد، قیر و سیمان را ساماندهی کند

دولت نتوانسته بازار فولاد، قیر و سیمان را ساماندهی کند

نايب ريیس مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه دولت نتوانسته بازار فولاد، قیر و سیمان را ساماندهی کند؛

خواندن 2دقیقه


به گزارش بورس نیوز، علی نیکزاد ثمرین درباره نابسامانی بازار فولاد و سیمان، اظهار کرد: متاسفانه دولت نتوانسته بازار فولاد، قیر و سیمان را ساماندهی کند؛ با وجود اینکه قیر از نفت به دست می‌آید و قیمت این محصول در ماه‌های گذشته حدود 4 میلیون تومان در هر تن بود باید دید چه اتفاقی در کشور رخ داده که قیر در هر تن به حدود 7.5 میلیون تومان رسیده است.

نماینده مردم اردبیل و نمین و نیر و سرعین در خانه ملت درباره بهای فولاد، افزود: تولید فولاد کشور 30 میلیون تن بوده درحالیکه حداکثر مصرف کشور به 15 میلیون تن می‌رسد؛ هرچند هزینه تولید میلگرد با وجود هزینه‌های بالاسری و سود کارخانه در کارخانه‌های نورد و ذوب حدود 8 هزار و 500 تومان و شمش حدود 7 هزار تومان است، اما چرا میلگرد در بازار حدود 14 هزار تومان به فروش می‌رسد؟

وی با بیان اینکه صحبت مسيولان مبنی بر اینکه بورس موجب نابسامانی بازار فولاد شده، پذیرفتنی نیست، اضافه کرد: برای تولید فولاد از انرژی، برق، معدن، سنگ آهن و ... با هزینه ریالی استفاده می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: وزیر صنعت، معدن و تجارت و دو سرپرست قبلی این وزارتخانه وعده‌هایی مبنی بر ساماندهی بازار فولاد و سیمان دادند، اما در تحقق این مهم موفق نبودند، که از آن‌ها در این رابطه گلایه‌مند هستیم، البته لازم به ذکر است وزیر صمت اراده جدی برای رفع این مشکلات داشت، اما در دولت مورد حمایت قرار نگرفت تا وزیر با اعمال تعرفه و... وضعیت را ساماندهی کند.

نايب ريیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پس از اتمام بررسی بودجه در مجلس، به همراه کمیسیون صنایع و معادن مجلس به موضوع ساماندهی فولاد ورود می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

تنظیم قیمت‌ها باید طبق عرضه و تقاضا باشد نه شیوه دستوری

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد