زعفران، نگین بازار آتی بورس کالا در هفته گذشته

زعفران، نگین بازار آتی بورس کالا در هفته گذشته

در هفته منتهی به 16 مهر 1400 در بازار مشتقه بورس کالای ایران 104 هزار و 869 قرارداد آتی منعقد شد و زعفران نگین کماکان صدرنشین این بازار است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، معاملات قرارداد‌های آتی بورس کالای ایران بر پایه دارایی‌های زعفران نگین و پوشال، پسته، زیره سبز، نقره و صندوق طلا فعال است.

در جریان معاملات هفته گذشته 95 هزار و 270 قرارداد آتی زعفران نگین بر پایه دو سررسید آبان و دی ماه امسال در حالی منعقد شد که ارزش حدود 202 میلیارد و 236 میلیون تومان در بازار مشتقه بورس کالا به ثبت رسید. زعفران به لحاظ حجم و ارزش معاملات همچنان صدرنشین قدرتمند بازار مشتقه بورس کالای ایران بود.

انعقاد 1304 قرارداد آتی زعفران پوشال نیز ارزش یک میلیارد و 853 میلیون تومان را در یک سررسید آبان ماه در پی داشت.

همچنین 3 هزار و 375 قرارداد آتی صندوق طلای در سه سررسید آبان، آذر و بهمن ماه امسال به ارزش 31 میلیارد و 163 میلیون تومان منعقد شد تا این دارایی پایه از نظر ارزش معاملات رتبه دوم بازار را حفظ کند، اما از نظر حجم جایگاه دوم را از دست داد و آن را به نقره واگذار کرد.

معامله گران 4 هزار و 909 قرارداد آتی نقره را نیز برای تحویل در سه سررسید مهر، آبان و آذر ماه در حالی منعقد کردند که ارزش بیش از 10 میلیارد و 12 میلیون تومان  را به ثبت رساندند.

2 قرارداد آتی زیره سبز تحویل مهر ماه امسال نیز به ارزش نزدیک به 17 میلیون و 900 ریال در بازار منعقد شد. در جریان معاملات هفته گذشته، 9 قرارداد آتی پسته با سررسید مهر ماه امسال منعقد شد تا ارزش بیش از 180 میلیون تومان در بازار ثبت شود.

انتهای پیام/

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد