توسعه سبدگردانی گامی به سمت تعمیق بازارسرمایه

توسعه سبدگردانی گامی به سمت تعمیق بازارسرمایه

توسعه شرکت‌های سبدگردانی در بازارسرمایه به افزایش عمق و توسعه بازار کمک می‌کند. تشکیل کانون سبدگردانان نیز اقدامی در همین راستا است.

مدیرعامل سبدگردان «رایا سهم»، در گفت و گو با پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا) با بیان مطلب فوق گفت: کارشناسان شرکت‌های سبدگردانی تیم حرفه‌ای هستند که از تجربه و تخصص لازم در بازارسرمایه برخوردارند. در نظر داشته باشید که بازارسرمایه، بازاری حرفه‌ای است که افراد غیرمتخصص نمی توانند در آن سود مناسب کسب کنند.

علیرضا شاهسون افزود: شرکت‌های سبدگردانی، سهام را براساس تحلیل خرید و فروش می کنند، این کار سبب می شود بازار با نوسانات کمتری مواجه شود. از طرف دیگر عملکرد این نهاد مالی متخصص، سبب می شود ضرر و زیان های سنگین که بیشتر سرمایه گذاران با آن در سال گذشته رو به رو شدند کاهش پیدا کند.  

وی با اشاره به تاثیر فعالیت شرکت‌های سبدگردانی بر توسعه سرمایه گذاری غیرمستقیم، افزود: شرکت های سبدگردانی برای افرادی که فرصت بررسی و تجربه در خصوص سهم‌ها برای سرمایه گذاری را ندارند نیز گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری محسوب می شود.

مدیرعامل سبدگردان «رایا سهم»، تصریح کرد: در حال حاضر سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص تاسیس شرکت‌های سبدگردانی انحصارزدایی کرده است، این اقدام به توسعه این نهاد و نیز رشد بازار کمک زیادی می‌کند. پیش از این، تاسیس این نهاد مالی با دشواری‌هایی رو به رو بود که اکنون تسهیل شده است.

شاهسون با مثبت خواندن تاسیس کانون شرکت‌های سبدگردانی، اظهار کرد: کانون سبدگردانان می‌تواند به سبدگردان‌ها کمک کند تا این نهاد در بازار توسعه بیشتری پیدا کند و سرمایه‌گذاران بتوانند از خدمات این نهاد مالی به نحو مطلوب‌تری در بازار سرمایه استفاده کنند.

وی افزود: ایجاد این کانون می تواند در استفاده از افکار و ایده‌های مدیران سبدگردانی یاری‌رسان باشد تا از این طریق نظرات و طرح خواسته‌های فعالان این حوزه به نحو مطلوبی به نهادهای بالادستی منتقل شود.

شاهسون به سهامداران توصیه کرد برای کاهش ریسک سرمایه‌گذاری از طریق نهادهای تخصصی بازارسرمایه مانند سبدگردان‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

 وی گفت: بهتر است برای سرمایه‌گذاری مناسب‌تر، نگاه بلند مدت داشته و به دنبال نوسانات کوتاه مدت نباشیم، زیرا رویکرد کوتاه مدت در بازارسرمایه به ضررو زیان منتهی می‌شود.

*خبرنگار: لیلی شهیر

 این رسانه پذیرای دیدگاه‌های کارشناسی مختلف در خصوص بازار سرمایه است اما دیدگاه‌های ارايه شده توسط کارشناسان لزوما دیدگاه این رسانه یا دیدگاه سازمان بورس و اوراق بهادار و سایر ارکان بازار سرمایه نیست.
local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد