تعرفه آب و برق از اول اردیبهشت 7 درصد گران می‌شود

تعرفه آب و برق از اول اردیبهشت 7 درصد گران می‌شود

وزیر نیرو گفت: بر اساس مصوبه 3 سال قبل دولت، از ابتدای اردیبهشت هر سال، تعرفه آب و برق 7 درصد افزایش می یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز، رضا اردکانیان در حاشیه جلسه هیيت دولت افزود: پیش بینی شده که در فصل بهار امسال هم، بارش‌ها به نسبت متوسط درازمدت بیش از 40 درصد کاهش داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه سال آبی 1400-1399 از اوایل مهر پارسال تا پایان شهریور امسال است اضافه کرد: یک سال است که نسبت متوسط بلندمدت بارش‌ها کاهش داشته به طوری که اگر بارش طبیعی در طول 12 ماه را در مجموع 250 میلی متر فرض کنیم، امسال این مقدار حدود 170 تا 180 میلی متر کاهش داشته است.

اردکانیان ادامه داد: خوشبختانه با اطلاع از وضعیت کاهش بارندگی‌ها، برداشت‌ها از مخازن سدها به صورت دقیق انجام شد، به شکلی که در حال حاضر حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور نسبت به پارسال فقط 10 درصد کمتر است و این نشان می‌دهد که در سال جاری با رعایت و صرفه جویی مردم در بخش کشاورزی و مصارف خانگی، تابستان را با آرامی پشت سر خواهیم گذاشت.

وزیر نیرو در بخش دیگری از سخنان خود به مصوبه سه سال پیش دولت مبنی بر افزایش هفت درصدی تعرفه آب و برق در ابتدای اردیبهشت هر سال اشاره و اضافه کرد: سال گذشته دولت مصوبه‌ای داشت که این مصوبه با عنوان “برق امید” از اوایل آبان و “آب امید” از اوایل دی ماه اجرایی شد.

اردکانیان افزود: بر اساس این مصوبه، دولت برای افراد کم مصرف تخفیف 100 درصدی در نظر گرفت و کسانی که تا یک سوم الگوی مصرف هستند، هم آب و هم برق آن‌ها شامل تخفیف 100 درصدی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز پویش “هر هفته الف ب ایران” از سه شنبه 17 فروردین گفت: در اولین هفته بیش از 3 هزار میلیارد تومان پروژه‌های صنعت برق سراسر کشور در شش منطقه شامل پست‌های برق، خطوط انتقال و شبکه‌های مختلف توزیع افتتاح خواهد شد.

اردکانیان اضافه کرد: فعالیت‌های این طرح تا پایان سال ادامه خواهد داشت، اما به طور مشخص تا پایان فعالیت دولت دوازدهم تعداد پنج سد مخزنی، سه تصفیه خانه آب، پنج تصفیه خانه فاضلاب، 10 هزار هکتار شبکه‌های اصلی آبیاری زهکشی، آبرسانی به بیش از 200 هزار هموطن روستایی به شکل پایدار افتتاح خواهد شد و سه نیروگاه حرارتی و هفت نیروگاه تجدید پذیر با ظرفیت حدود 500 مگاوات به بهره برداری خواهد رسید.

علاقه‌مندان می‌توانند گزارش احتمال افزایش تعرفه برق را نیز مطالعه کنند.

منبع: مهر

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد