رشد ناچیز شاخص کل بورس / بانکی‌ها همچنان منفی هستند

رشد ناچیز شاخص کل بورس / بانکی‌ها همچنان منفی هستند

امروز شاخص کل بورس در نهایت در کانال یک میلیون و 457 هزار واحد قرار گرفت و 0٫13 درصد مثبت و 1869 واحد رشد را ثبت کرد. بورس امروز چگونه بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز شاخص کل بورس در نهایت در کانال یک میلیون و 457 هزار واحد قرار گرفت و 0٫13 درصد مثبت و 1869 واحد رشد را ثبت کرد. شاخص هم‌وزن هم امروز با 926 واحد منفی در محدوده 413 هزار واحد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس امروز در محدوده پنج هزار میلیارد تومان قرار گرفت و نسبت به روز گذشته افزایش یافت. فارس، شپدیس و فملی امروز بیشترین تاثیر را در شاخص کل گذاشتند و پربیننده‌ترین نمادهای هم کیمیاتک، فسبزوار و برکت بودند.

امروز برترین گروه‌های صنعتی شیمیایی، خودرو و فلزات اساسی بودند. بیشترین حجم تراکنش هم برای کمند، وسکرمان و خودرویی‌ها ثبت شد. همچنین در جریان معاملات امروز نمادهای وبهمن، ولیز متوقف شدند و نمادهای فارس و ثبهساز بازگشایی شدند.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس امروز به چهار هزار و 350 میلیارد تومان رسید. همچنین بیش از 320میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی و رشد بیش از سه درصد 77 نماد و افت بیش از سه درصد 188 نماد در بازار اتفاق افتاد.

در پایان بازار امروز نمادهای گروه بانکی یک دست قرمز پوش بودند. همچنین با وجود سیگنال‌هعای مثبت به گروه‌های پتروشیمی و پالایشی تک سهم‌های این دو گروه هم با افت رو به رو شدند.

پیش‌بینی بورس فردا

مهم‌ترین عاملی که در بازار مهم است انتشار گزارش‌های شش ماهه شرکت‌ها است و انتظار گزارش‌های قابل توجه از شرکت‌های پتروشیمی، پالایشگاهی، سنگ آهنی و سیمانی در بازار وجود دارد.

فرجی‌دانا ادامه داد: این گزارش‌ها اگر بهتر از پیش‌بینی‌ها باشند بازار واکنش بهتری خواهد داشت. در گروه پالایشگاهی به انتشار گزارش‌های شش ماهه و سه ماهه نزدیک شدیم و این عامل هم جریان مثبتی را در بازار ایجاد می‌کند.

وی درباره عوامل منفی اثرگذار در بازار گفت: اگر قیمت‌های جهانی کاهشی باشند، روند بازار ریزشی است. اما بعید است افت قیمت در کامودیتی‌ها وجود داشته باشد.

 

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد