پیش‌بینی بورس 12 خرداد 1400 / اثرات مثبت مالیات بر عواید سرمایه بر بورس

پیش‌بینی بورس 12 خرداد 1400 / اثرات مثبت مالیات بر عواید سرمایه بر بورس

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است؛ جریان نقدینگی در بازار سرمایه خوب نیست و نقطه روشنی برای بالا رفتن حجم معاملات و در نتیجه افزایش ارزش معاملات وجود ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در جریان معاملات امروز بازار سرمایه ارزش معاملات نسبت به روزهای گذشته حدود درصد کاهش یافته و عمده نمادهای شاخص‌ساز روندی منفی را داشتند.

نوید قدوسی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: بازار در شرایط فعلی مردد است. امروز و روز گذشته فشار فروش به دلیل روند مثبت روزهای قبل بوده است زیرا افراد به محض آنکه فرصت خروج را پیدا کردند اقدام به فروش سهام‌های خود کردند تا تامین وجه نقد کنند از طرف دیگر به دلیل تعطیلی‌های پیش‌ رو افراد به تعدیل و سبک کردن پرتفوی خود در دو روز گذشته کرده‌اند.

قدوسی در این باره افزود: عوامل ترید در بازار به لحاظ خارجی دو بعد انتخابات و مذاکرات برجام است و انعکاس این دو مساله بر تغییرات نرخ دلار نمایان شده و نوسانات لحظه‌ای نرخ دلار مانع تعادل در بازار شده است.

این کارشناس بازار در بخش دیگری گفت: جریان نقدینگی در بازار خوب نیست روزهای گذشته تزریق و جریان نقدینگی به بازار نسبتا وضعیت خوب و مناسبی را داشت اما به طور کلی معاملات پر حجمی را در بازار شاهد نیستیم.

وی درخصوص برگزاری جلسات میان سیاست‌گذاران بازار سرمایه و دولت گفت: در حال حاضر به دلیل فضای انتخاباتی و مشخص نبودن تصمصمیات اقتصادی دولت بعد جلساتی درباره بازار برگزار نمی‌شود اما اگر جلساتی هم برگزار شود چون به نتیجه‌ای نمی‌رسد بهتر اس تکه تشکیل نشود زیرا نه تنها تاثیری در روند بازار ندارند بلکه به تغییر جهت آن هم کمک می‌کنند.

وی در پایان درباره تاثیر مالیات بر عواید حاصل از سرمایه گفت: این موضوع فعلا در حد طرح در دستور کار مجلس قرار گرفته است و تا زمانی که کاغذبازی‌های اداری را طی کند زمان زیادی را برای اجرایی شدن باید بگذراند اما باید بدانیم که اگر این طرح بدون تغییرات به قانون تبدیل شود بر روی بازار سرمایه تاثیری مثبت خواهد گذاشت.

اخبار مرتبط با پیش‌بینی بورس را هر روز ساعت 17 در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد