دورزدن نهاد ناظر به سبب بروز نبودن قوانین بازارسر...

دورزدن نهاد ناظر به سبب بروز نبودن قوانین بازارسر...

کارشناس ارشد بازارسرمایه گفت: طی چندسال اخیر به سبب عدم بروزرسانی قوانین بازارسرمایه بسیاری از متخلفان به راحتی نهاد...

محمدعلی احمدزاد اصل در گفت‌وگو با خبرنگار گسترش نیوز در خصوص تخلفاتی که می‌ تواند در بازار سرمایه اتفاق بیفتد، اظهار کرد: صرف نظر از مصادیقی که اکنون به عنوان تخلفات بازارسرمایه بیان می‌شود، مجلس هرچه سریع‌تر تغییر و تحولاتی را در عرصه قانون بازارسرمایه انجام دهد.

این کارشناس ارشد بازارسرمایه گفت: انتظار می‌رود مجلس با کمک سازمان بورس با انجام سلسله اقداماتی از جمله تسریع در روند بروزرسانی قوانین بازارسرمایه ساختار نظارتی خود را از گزند اصحاب قدرت و ثروت مصون بدارد و یک استقلالی را در این سازمان حاکم سازد.

احمدزاد اصل با بیان اینکه ساختار قوانین باید به نحوی تنظیم شود که از بازدارندگی بالایی برخوردار باشد اضافه کرد: قوانین علاوه بر قدرت بازدارندگی باید تقویت‌کننده شرایط بازارسرمایه نیز باشند زیرا در این صورت شفافیت بازارسهام بیش از پیش خواهد شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی ارگان‌ها به شدت در کار سازمان بورس دخالت می‌کنند که سازمان بورس باید از طریق وزارت اقتصاد این مسايل را به جد پیگیری کند.

احمدزاد اصل در پایان توصیه کرد سهامدارانی که آگاهی و یا زمان کافی برای فعالیت در بازار سرمایه ندارند، غیرمستقیم با سرمایه‌گذاری در صندوق‌های بورسی و یا سبدگردان‌ها سهامداری کنند. پیشنهادیکه به سبب دیدگاه حرفه‌ای افزون بر تقویت بازارسرمایه، سبب کاهش ریسک‌های سرمایه‌گذاری نیز خواهد شد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد