خبر جدید برای متقاضیان وام مسکن روستایی

خبر جدید برای متقاضیان وام مسکن روستایی

معاون بنیاد مسکن گفت: پیشنهاد تسهیل شروط دریافت تسهیلات 200 میلیون تومانی مسکن روستایی را به دولت دادیم که روز 8 آبان به تصویب رسید و منتظر ابلاغ آن هستیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، معاون بنیاد مسکن گفت: تسهیلات 200 میلیون تومانی مسکن روستایی که شهریورماه به تصویب رسید دارای شرایطی بود که دریافت وام را مقداری دشوار می‌کرد، بنابراین پیشنهاد تسهیل شروط را به دولت دادیم که روز 8 آبان به تصویب رسید و منتظر ابلاغ آن هستیم.

ایسنا نوشت، مجید جودی اظهار کرد: شهریورماه سال جاری تسهیلات 200 میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی در هیات دولت به تصویب رسید. اما از شروطی برخوردار بود که مقداری شرایط دریافت را برای متقاضیان سخت می‌کرد. از جمله این شرایط سابقه سکونت پنج ساله و معرفی ضامن بود. بنابراین ما پیشنهاد دادیم برخی از شروط تسهیل شود که روز 8 آبان 1401 در هیات دولت مصوب شد.

وی افزود: در حال حاضر پرداخت وام بر اساس مصوبه شهریورماه است که تا کنون 10 هزار نفر به سیستم بانکی معرفی و حدود 180 نفر تسهیلات را دریافت کرده‌اند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن تصریح کرد: در مصوبه جدید شرط سکونت پنج ساله حذف شده است. هم‌چنین متقاضیان می‌توانند با ضمانت زنجیره‌ای وام را دریافت کنند. پرداخت تسهیلات به ساکنان شهرهای کمتر از 25 هزار نفر نیز تایید شده است.

جودی گفت: این مصوبه در دولت است که منتظر ابلاغ آن هستیم. فعلا تسهیلات بر اساس مصوبه شهریور ماه اجرا می‌شود. یعنی 200 میلیون تومان پرداخت می‌شود اما همان‌طور که گفتم از شرایط خاصی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: در ماه‌های اخیر اعلام کردیم متقاضیان وام 100 میلیون تومانی را دریافت کرده‌اند 100 میلیون تومان دوم برسد. بنابراین 110 هزار نفر اقدام به دریافت وام 100 میلیون تومانی کردند. حدود 70 هزار نفر هم از قبل این تسهیلات را دریافت کرده بودند که مجموع واحدهای در حال نوسازی تحت نظر بنیاد مسکن به 180 هزار واحد رسیده است. انشاءالله در صورتی که تسهیلات 200 میلیون تومانی برسد، نوسازی شتاب بیشتری به خود می‌گیرد.

مطالعه بیشتر: قیمت اوراق مسکن امروز 14 آبان 1401/ وام مسکن در مرز 100هزار تومان
local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد