تحلیل تکنیکال و بنیادی یک صندوق دولتی | مقاومت مهم بر سر راه پالایشی یکم چیست؟

تحلیل تکنیکال و بنیادی یک صندوق دولتی | مقاومت مهم بر سر راه پالایشی یکم چیست؟

صندوق پالایش روز گذشته را از صفر تابلو آغاز کرد و به مرور معاملات بهتری را در بازار تجربه کرد و با اقبال خوبی که به سمت سهام پالایشی بازار شد صندوق پالایش هم بهتر از روز‌های قبل معامله شد. روند قیمتی پالایش در روزهای آینده بورس چگونه خواهد بود؟

به گزارش نبض بورس، صندوق پالایش روز گذشته را از صفر تابلو آغاز کرد و به مرور معاملات بهتری را در بازار تجربه کرد و با اقبال خوبی که به سمت سهام پالایشی بازار شد صندوق پالایش هم بهتر از روز‌های قبل معامله شد. تا اینکه در پایان با معامله بیش از 97 میلیون برگه سهم که نسبت به میانگین روز‌های قبل رشد داشته بود و پایانی 2 درصد مثبت بسته شد.

تحلیل بنیادی پالایشی یکم
 

همانطور که ملاحظه می‌شود پالایشی یکم در پرتفوی خود 4 سهم بورسی شپنا، شبندر، شتران و شبریز دارد. با لحاظ کردن قیمت پایانی سهام درون پرتفوی به ناو هر سهم 64,432 ریالی می‌رسیم که اکنون قیمت روی تابلو در حدود 15 درصد بالاتر از آن معامله می‌شود که با توجه به بورسی بودن همه سهام درون پرتفوی آن به نظر می‌آید که فاصله قیمت تابلو با ناو هر سهم منطقی نباشد.

تحلیل تکنیکال پالایشی یکم | اهداف قیمتی کجاست؟
 
 

پالایشی یکم از اوج خود در 12 هزار تومان تا محدوده‌ی 5 هزار تومان اصلاح کرد، اما از این محدوده تا فیبوی 0.61 اصلاح اخیر در 10 هزار تومان قیمت را ریکاوری کرد. از چند ماه پیش دوباره قیمت در مسیر نزولی قرار گرفت تا اینکه روی فیبوی 0.23 اصلاح اخیر قیمت تثبیت شد و به نظر می‌رسد که قیمت اکنون در مسیر رشد قرار دارد و اگر موفق به عبور از فیبوی 0.38 اصلاح اخیر در 7700 تومان شود هدف بعدی روی 9000 تومان قرار دارد. حد ضرر سناریوی فوق روی 6700 تومان قرار دارد.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد