پیش‌بینی قیمت طلا امروز 14 اسفند 99

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 14 اسفند 99

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز چهارشنبه، یک میلیون و 62 هزار و 400 تومان معامله شد. همچنین هر قطع سکه به بهای 10 میلیون و 950 هزار تومان رسید. امروز برای قیمت سکه و طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز چهارشنبه 13 اسفند با 2,600 تومان کاهش، یک میلیون و 62 هزار و 400 تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه دیروز ‌50 هزار تومان رشد قیمت را به ثبت رساند و به بهای 10 میلیون و 950 هزار تومان رسید. امروز برای قیمت سکه و طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

ابراهیم محمدولی، ريیس اتحادیه طلای تهران در این مورد گفت: با آن که بررسی FATF به فروردین سال 1400 موکول شد اما شدت افزایش قیمت طلا زیاد نبود و طلا و سکه مقدار کمی گران شدند. پیش‌بینی می‌شود چنانچه روند انس جهانی طلا فردا هم نوسان داشته باشد، قیمت طلا فردا اندکی گران می‌شود.»

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: سکه در روزهای اخیر تحت‌فشار ریزش طلای جهانی قرار گرفته است. طلا در بازارهای جهانی نه‌تنها توان عبور از سطح هزار و 750 دلاری را از خود نشان نداده که در مقاطعی به سوی سطح حمایتی هزار و 700 دلاری حرکت کرده است. به گفته تحلیلگران فنی بازار سکه تا زمانی که طلا زیر سطح هزار و 750 دلار باشد، سکه‌بازان تمایل زیادی نخواهند داشت که بی‌گدار به آب بزنند و در موقعیت خرید قرار بگیرند. در شرایطی که بازار طلا نزولی باشد، امید سکه‌بازان به بازار دلار معطوف خواهد شد. تحت‌تاثیر همین افزایش قیمت دلار بود که سکه امامی در روز چهارشنبه صعودی شد.

مهم‌ترین خبری که در حال‌حاضر معامله‌گران سکه و ارز به آن توجه دارند، بحث صدور قطعنامه علیه ایران و واکنش‌های بعدی است. شبکه «العربیه» با انتشار بخش‌هایی از پیش‌نویس قطعنامه سه کشور اروپایی علیه ایران در شورای حکام، نوشت آنها از ایران خواستند که با آژانس اتمی شفاف باشد و اقدامات ناقض برجام را به عقب برگرداند.

تحلیلگران فنی باور دارند، سکه در صورت شکست سد 10 میلیون و 800 هزار تومانی، با موج جدیدی از فروش‌ها مواجه خواهد شد. در مقابل،‌ افزایش سکه به بالای محدوده 11 میلیون و 200 هزار تومانی،‌ خریداران جدیدی را به بازار هدایت خواهد کرد.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد