ارزان شدن سکه در کنار افت معاملات بازار طلا / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز 27 شهریور

ارزان شدن سکه در کنار افت معاملات بازار طلا / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز 27 شهریور

انس جهانی طلا در روز پنج‌شنبه در محدوده کمتر از یک هزار و 800 دلار معامله شد. نایب ريیس دوم اتحادیه طلا می‌گوید: علت کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی به سیاست‌گذاری پولی آمریکا ارتباط دارد و همین مساله طلا و سکه را در بازار ایران ارزان کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت انس جهانی طلا روز گذشته در کانال یک هزار و 754 دلار معامله شد. تحلیلگران وال استریت می‌گویند پس از گزارش تورم آمریکا وضعیت آینده سیاست‌گذاری‌های پولی آمریکا نامشخص است. حال آیا ریزش انس جهانی طلا ادامه‌دار است و بر بازار طلای ایران هم اثر می‌گذارد؟

سایت اتحادیه طلا در پاسخ به این پرسش نوشته است: « قیمت جهانی طلا در معاملات دیشب هم افت اندکی را به ثبت رسانده بود. این نوسان‌های کوچک نشان‌دهنده وجود عدم قطعیت و آینده‌ای نامشخص در بازار است.»

حال با روند نزولی قیمت دلار فروشندگان طلا این روزها به ارزان شدن طلا و سکه خوشبین هستند. آنها معتقدند با ساماندهی کابینه دولت سیزدهم روند بازار آرام شده است. به همین خاطر به نظر می‌رسد قیمت دلار و طلا در روزهای پایانی تابستان نوسان زیادی نداشته باشد.

مطالعه بیشتر: چرا طلای جهانی ارزان شد؟ / کاهش فروش طلاهای خانگی!

دنیای اقتصاد نوشت:

روز پنج‌شنبه سکه امامی از مرز 12 میلیونی فاصله بیشتری گرفت. در این روز، فلز گران‌بهای داخلی 90 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای 11 میلیون و 880 هزار تومان رسید. با این افت، بازدهی سکه در هفته گذشته به منفی 6/ 2 درصد رسید. این افت در شرایطی رقم خورد که فلز گران‌بهای داخلی دو هفته گذشته، 7/ 1 درصد افزایش قیمت را به ثبت رسانده بود.

هفته نزولی سکه

قیمت سکه در هفته‌های اخیر توانسته است در بدترین شرایط نزولی نیز خط حمایت 11 میلیون و 800 هزار تومانی را حفظ کند. اونس طلای جهانی روز پنج‌شنبه بار دیگر به زیر مرز 1800 دلاری نزول کرد و این عامل به‌عنوان متغیری کاهنده بر بازار فلز گرانبهای داخلی تاثیر گذاشت.

از سوی دیگر، محرک داخلی سکه نیز تحت تاثیر اخبار مثبت برجامی و انتظارات کاهشی، هفته منفی را به ثبت رساند. عقبگرد این دو به‌عنوان مولفه‌های موثر بر بازار طلا در‌ کنار عرضه و تقاضا سبب پیشی‌گرفتن سکه امامی در مسیر کاهشی شد.

به این ترتیب هر قطعه سکه امامی در معاملات روز پنج‌شنبه به سطح 11 میلیون و 880 هزار تومانی رسید و با افت 6/ 2درصد به معاملات خود در هفته گذشته پایان داد. از سوی دیگر کمرنگ شدن داد و ستدها و تقاضا در بازار کاهش حباب سکه را نیز به همراه داشت.

حمایت طلا پس از عقب‌گرد

قیمت طلا پس از آنکه روز پنج شنبه بیش از 2درصد سقوط کرد، در معاملات روز جمعه هم به روند نزولی خود ادامه داد. واگذاری کانال 1800 دلاری روزهای پایانی هفته سبب شد این فلز گرانبها در مسیر ثبت کاهش هفتگی قرار بگیرد.

انتشار آماری که رشد غیرمنتظره خرده‌فروشی آمریکا در ماه میلادی گذشته را نشان داد و تعدیل تدابیر محرک مالی بانک مرکزی آمریکا را تقویت کرد، روز پنج‌شنبه به جهش ارزش دلار و ریزش قیمت طلا منجر شد.

ارزش دلار روز جمعه نزدیک به بالاترین سطح خود در سه هفته اخیر ماند و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر کرد. طلا تاکنون در سطح 1750 دلار حمایت شده، اما این بهبود، ضعیف به نظر می‌رسد و با آزمون دیگری در سطح 1750 دلار روبه‌روست. به این ترتیب قیمت هر اونس طلا تا ساعت 19:30 روز گذشته به 1753 دلار رسید.

مطالعه بیشتر: سکه مرز حساس را از دست داد

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد