طرح جایگزین عرضه خودرو در بورس کالا چیست؟

طرح جایگزین عرضه خودرو در بورس کالا چیست؟

دبیر انجمن مراکز اسقاط خودروی کل کشور گفت: پس تعطیلات 2 هفته‌ای مجلس در صحن علنی، طرح جایگزین عرضه خودرو در بورس کالا مطرح خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید امیر احمدی عضو انجمن مراکز اسقاط خودروی کل کشور با اشاره به طرح ساماندهی قیمت خودرو که یکشنبه هفته گذشته در صحن علنی مجلس مطرح شد، گفت: عضو کمیسیون صنایع مجلس در خصوص آخرین وضعیت این طرح اعلام کرد که، 2 بند جدید در ماده 4،  که موضوع  عرضه خودرو در بورس کالا بود، نسبت به جدید بودن موضوعات این طرح به کمیسیون ارجاع  و 29 فروردین این موضوع در کمیسیون مطرح و نقطه نظرات نمایندگان بررسی شد و اصلاحاتی صورت گرفته است.

دبیر انجمن مراکز اسقاط خودروی کل کشور بیان کرد: اعلام شده است که پس تعطیلات 2 هفته ای مجلس در صحن علنی طرح جایگزینی خودرو مطرح خواهد شد. این طرح همان طرح قبلی مجلس است که در صنف اسقاط با عنوان ماده 8 مکرر شناخته می شود. بر اساس این ماده شماره گذاری هر خودرو تولید داخل منوط به اسقاط 20 خودرو فرسوده است که عملا به طرح جایگزینی خودرو نیز معروف است.

احمدی ادامه داد:اگر در سال با توجه به آمار تولیدی و توان داخلی که وزارت صمت آن را یک میلیون خودرو اعلام کرده، تولید شود، باید 20 درصد آن را یعنی 200 هزار خودرو اسقاط شود. امیدواریم مجلس بعد از تعطیلات 2 هفته ای، این طرح را هر چه سریعتر در صحن مطرح و شورای نگهبان هم تصویب کند.

دبیر انجمن مراکز اسقاط خودروی کل کشور  بیان کرد: نگرانی ها این است که مجدد شورای نگهبان این طرح را به مجلس برگرداند،  ضمن اینکه لازم است که قبلا ماده 4 طرح مربوط به واردات خودرو که با سیاست ها منافات داشت و مجلس بحث عرضه خودرو در بورس را جایگزین این موضوع کرد.

او در پایان ضمن اشاره به اجرایی شدن طرح عرضه خودرو در بورس، گفت: دولت مکلف است در مدت 3 ماه آيین نامه های اجرایی را تنظیم کند و این آيین نامه هرچه سریعتر اجرایی شود تا دولت در کارنامه کاری  خود برگه زرینی داشته باشد. در طرح جایگزینی خودرو باید بین 110 تا 130 گواهی اساقط صادر شود.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد