شروع سبز بورس / عرضه در حال افزایش است

شروع سبز بورس / عرضه در حال افزایش است

شروع معاملات امروز بازار سهام با روند صعودی نمادهای شاخص‌ساز همراه بود و شاخص کل در 20 دقیقه ابتدای معاملات بیش از 2 درصد رشد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، درحالی که شاخص کل کف قبلی خود را از دست داده و تا عدد یک میلیون و 150 هزار واحد ریزش کرده بود، کاهش فشار فروش در نمادهای شاخص‌ساز باعث روند صعودی نمادهای شاخص‌ساز و به تبع آن شاخص کل شد، همچنین به عقیده برخی از کارشناسان روند صعودی آغاز شده تا عدد یک میلیون و 450 هزار واحد برای شاخص کل ادامه دارد.

از طرفی برخی از کارشناسان عقیده دارند بورس برای ادامه روند صعودی نیازمند جذب نقدینگی است.

بازار سهام از لحاظ بنیادین پتانسیل رشد را دارد و گزارشات 9 ماهانه نشانگر پتانسیل و سودسازی بالای برخی از نمادها در بازار سهام است، همچنین کاهش قیمت دلار متوقف شده است و سهم‌ها تا حد زیادی اصلاح کردند و بازار سهام برای رشد آماده است اما برخی از کارشناسان عقیده دارند پول مورد نیاز برای روند صعودی در بورس وجود ندارد.

گروه‌های فلزات، پالایشی، پتروشیمی، خودرویی و بانکی روندی مثبت دارند و صندوق‌های دولتی نیز برای سومین روز متوالی در سقف قیمتی خود معامله می‌شوند.

همچنین سرپرست وزارت صمت طی نامه‌ای صادرات فولاد را تسهیل کرد و همچنین انرژی مصرفی فولادسازان با 50 درصد تخفیف اعمال خواهد شد.

اما در حال حاضر تحرکات منفی در بازار سهام دیده می‌شود و عرضه در بازار سهام در حال گسترش است و به نظر می‌رسد معاملات امروز با وجود مثبت بودن شاخص کل در برخی نمادها روندی نزولی داشته باشد.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد