حمایت مهمی که نباید از دست برود ...

حمایت مهمی که نباید از دست برود ...

برگشت بازار مشروط به ورود نقدینگی هوشمند است و محدوده 1 میلیون واحدی می تواند محدوده جذابی برای ورود نقدینگی هوشمند باشد. ولی نباید از تهدیدی بعنوان

به گزارش بورس نیوز، شاخص کل بورس امروز با افت 7 هزار واحدی به محدوده 1 میلیون و 100 هزار واحدی رسیده است. از منظر تکنیکالی، شاخص کل این هفته حمایت مهمی را ازدست‌داده و باید دید حمایت بعدی شاخص کل در چه نقطه‌ای است.

محمد بنیادی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس بیان کرد: در محدوده یک میلیون و 130 هزار واحدی، شاخص کل حمایتی داشت که دیروز از دست رفت و با توجه به منفی‌های امروز عملا می‌توان گفت این حمایت ازدست‌رفته است.

وی ادامه داد: در محدوده 1 میلیون و 20 هزار واحدی الی 1 میلیون و 60 هزار واحدی هم شاخص کل حمایت فیبوناچی خوبی دارد که الگوی کنج اصلاحی نیز هست. آن مقطع می‌تواند نقطه‌ای برای برگشت بازار نیز باشد. ضمن اینکه ازنظر روانی هم کانال 1 میلیون واحدی حمایت مهمی محسوب می‌گردد.

این کارشناس بازارسرمایه افزود: البته "برجام" اتفاق بسیار اثرگذاری بر روند بازار سرمایه خواهد بود. در صورت تصویب برجام احتمال افت نرخ ارز و از دست رفتن حمایت و نزول به نقاط پایین‌تر هم وجود دارد.

این فعال بازارسرمایه تصریح کرد: در صورت از دست رفتن کانال 1 میلیون واحدی، ممکن است شاخص کل رقم‌های پایین‌تری هم به خود ببیند و تا کانال 700 هزار واحدی هم سقوط کند. اما در صورت برگشت بازار از کانال 1 میلیون واحدی، می‌توان تا محدوده 1 میلیون و 250 هزار واحدی هم رشد کرد. درهرحال فعلا پتانسیل ریزش در بازار ، بیش از پتانسیل رشد بازار و برگشت شاخص کل است.

بنیادی در پایان خاطرنشان کرد: بازار سرمایه دچار ترس و بی‌اعتمادی شده و فرار سرمایه از بازار سرمایه مشهود است. برگشت بازار مشروط به ورود نقدینگی هوشمند است و محدوده 1 میلیون واحدی می‌تواند محدوده جذابی برای ورود نقدینگی هوشمند باشد. ولی نباید از تهدیدی به‌عنوان "برجام" غافل شد.


  • بیشتر بخوانید:
اراده‌ای برای متعادل کردن بورس وجود ندارد

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد