تعرفه آب اقامتگاه‌های غیردايم پنج برابر قیمت تمام شده است

تعرفه آب اقامتگاه‌های غیردايم پنج برابر قیمت تمام شده است

سخنگوی صنعت آب گفت: تعرفه آبی که برای اقامتگاه‌های غیردايم تعریف شده به صورت تساعدی به شدت افزایش می‌یابد و بعضا هر مترمکعب تا پنج برابر قیمت تمام شده یعنی حدود 20 هزار تومان محاسبه می‌شود.

به گزارش ایسنا، فیروز قاسم‌زاده امروز در نشستی خبری در پاسخ به سوال ایسنا، مبنی بر آخرین وضعیت تغییر تعرفه اقامتگاه‌های غیردايم اظهار کرد: این اقامتگاه‌ها ممکن است استخر داشته باشند و آب زیادی را برای این منظور صرف کنند. برای این موضوع آیین‌نامه ابلاغ شده و مشترکانی که مصرف آنها در دامنه بدمصرف قرار دارد با افزایش تعرفه مواجه هستند.

وی ادامه داد: این دسته از مشترکان باید قبوض آب صادر شده را پرداخت کنند و بخشودگی پس از صدور قبض وجود ندارد و در صورتی که این قبوض پرداخت نشود آب این مشترکان قطع خواهد شد.

سخنگوی صنعت آب درباره میزان بازدارندگی این طرح اظهار کرد: با توجه به ارقام تعیین شده قطع بازدارندگی کافی وجود دارد اما اگر تمکین صورت نگرفت، آب مشترک قطع خواهد شد.

قاسم‌زاده با اشاره به اقامتگاه‌هایی که کار خدماتی انجام می‌دهند، ادامه داد: این اقامتگاه‌ها مشمول این طرح نمی‌شوند و برای آنها تعرفه نوع دیگری محاسبه می‌شود. بدین گونه که یکبار جریمه خواهند شد و در صورت عدم رعایت واحد تا زمان اخذ تعهدات لازم پلمب خواهد شد.

سخنگوی صنعت آب درباره آخرین وضعیت انتقال آب از دریای خزر گفت: این طرح تا حل مسايل زیست محیطی از دسترس خارج است و برای اجرای آن باید تایید زیست محیطی اخذ و بعد از آن تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای حق‌آبه هیرمند نیز ادامه داد: جلسات متعددی با طرف افغان برگزار کردیم، رایزنی‌ها در حال انجام است و بحث‌های موجود باید حل و فصل شود و تمام تلاش ما این است که بتوانیم حق‌آبه را دریافت کنیم.

او با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای دریاچه ارومیه اظهار کرد: میزان بارندگی‌ها در حوزه دریاچه ارومیه نسبت به سال قبل 15 درصد کاهش یافته و اگر امسال بارندگی داشته باشیم، می‌توانیم تا حد زیادی این مساله را جبران کنیم. باید سه میلیارد و 100 میلیون مترمکعب رهاسازی انجام می‌شد که تاکنون یک میلیارد و 50 میلیون مترمکعب رهاسازی اتفاق افتاده است. متولی احیای دریاچه ارومیه ستاد احیاء تعیین شده که در این حوزه نیز فعال است.

قاسم‌زاده با بیان این‌که هشت تکلیف برای وزارت نیرو تعیین شده بود که تاکنون نیز نسبت به آنها پایبند بوده است، گفت: 40 درصد مصارف کشاورزی کاهش پیدا کرد و در این زمینه اقدامات خوبی از سوی وزارت نیرو صورت گرفت.

سخنگوی صنعت آب با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای اجرای طرح تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی تصریح کرد: برای اجرای این طرح نقص‌هایی وجود داشت به همین دلیل نسبت به برنامه تعیین شده فاصله گرفتیم لذا این طرح تا سال 1404 تمدید شده است و پروژه‌هایی نیز تعریف کردیم که بتوانیم به عدد 11 میلیارد مترمکعب دست یابیم. در این راستا نیز تاکنون 92 هزار چاه مسدود شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره اهدای پاداش به مشترکان خوش مصرف گفت: 54 درصد مشترکان جزو مشترکان خوش مصرف هستند که تعرفه آنها نسبت به سال گذشته افزایش پیدا نکرده است، علاوه بر این یک سند در وزارت نیرو در حال تدوین بوده که بخشی از مشترکان که زیر الگوی مصرف هستند مشمول آن خواهند شد.

ادامه دارد

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد