اقتصاد ژاپن در سراشیبی

اقتصاد ژاپن در سراشیبی

کارخانه‌های ژاپنی به احتمال زیاد در ماه سپتامبر تولید خود را کاهش دادند و به رشد سه ماهه ناشی از پایان اقدامات سختگیرانه کووید- 19 در چین پایان و تنگناه‌های عرضه را کاهش دادند.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام رویترز و پیش‌بینی 17 اقتصاددان در این نظرسنجی، تولید صنعتی احتمالا در ماه سپتامبر نسبت به ماه قبل یک درصد کاهش یافته است. اقتصاددانان شرکت SMBC Nikko Securities می‌گویند که رشد تولید در تجهیزات حمل‌ونقل و بخش‌های مرتبط ممکن است به مرحله تعدیل رسیده باشد. آنها با استناد به داده‌های صادرات اضافه کردند که کاهش تولید در ماه سپتامبر اندک خواهد ماند زیرا تولید ماشین‌آلات عمومی هنوز قوی است.

تویوتا موتور، بزرگ‌ترین خودروساز جهان از نظر فروش خودرو اعلام کرد که تولید جهانی آن در سه ماهه منتهی به سپتامبر 30 درصد افزایش یافته است اما کمبود نیمه هادی‌ها همچنان بر آن تاثیر می‌گذارد.

یک نظرسنجی نشان داد که احساسات تولیدکنندگان ژاپنی از ماه گذشته بدتر شده است و نگرانی از افزایش هزینه‌ها به دلیل تورم جهانی و ضعیف‌شدن ین وجود دارد.

بازگشایی اقتصادی ژاپن که اکنون با کاهش کنترل مرزها برای گردشگران خارجی همراه شده است، به بهبود مصرف کمک کرده است، اگرچه تورم بالای سه دهه، چشم‌انداز سودهای بیشتر را مختل می‌کند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد