وبوعلی 9میلیارد تومان سهام بورسی خرید / ارزش بازاری وبوعلی به هزار و 850میلیارد تومان رسید

وبوعلی 9میلیارد تومان سهام بورسی خرید / ارزش بازاری وبوعلی به هزار و 850میلیارد تومان رسید

ارزش بازاری شرکت سرمایه‌گذاری بوعلی در اردیبهشت ماه 1400، هفت میلیارد و 445میلیون تومان کاهش یافت. وبوعلی در این مدت هفت میلیارد تومان از فروش سهام‌های متعلق به...
برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاینسهیل بانی؛ در اردیبهشت ماه 1400، هفت میلیارد و 445میلیون تومان از ارزش بازاری شرکت سرمایه‌گذاری بوعلی کاسته شد. با این افت، ارزش بازاری وبوعلی در پایان اردیبهشت به حدود هزار و 850میلیارد تومان رسید. 

با این وجود صنعت عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم که 34.3درصد پرتفوی وبوعلی را به خود اختصاص داده است، رشد 64میلیارد و 500میلیون تومانی در اردیبهشت ماه را رقم زد. همچنین ارزش بازار سهام‌های گروه فلزات اساسی که متعلق به بوعلی بودند، رشدی 6میلیارد و 500میلیون تومانی را ثبت کردند. 

از سوی دیگر گروه پالایشی‌ها با افت 11میلیاردی، بیشترین کاهش ارزش را رقم زد. پس از آن گروه‌های بانک‌ها و موسسات اعتباری و مواد و محصولات دارویی با کاهش حدود 10میلیاردی در رده‌های بعدی بیشترین افت ارزش قرار گرفتند.

وبوعلی در اردیبهشت ماه سهام پنج شرکت بورسی را به ارزش مجموعا 9میلیارد و 700میلیون تومان خریداری کرد. خرید سهام نفت ایرانول، تولید نیروی برق دماوند، نفت سپاهان و همچنین حق تقدم شرکت‌های پتروشیمی جم و هلدینگ توسعه معادن و فلزات، سرمایه‌گذاری‌های جدید وبوعلی در اردیبهشت ماه بودند. همچنین وبوعلی 10میلیارد تومان سهام شرکت بازارگردانی گروه دی، از شرکت‌های خارج از بورس را خریداری کرد.

از طرفی وبوعلی بخشی از سهام خود در شرکت‌های پتروشیمی اراک، بیمه ما، بانک تجارت و بانک ملت را به فروش رساند و از این طریق هفت میلیارد تومان سود شناسایی کرد.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد