زیان روزانه مسدودشدن کانال سويز برآورد شد

زیان روزانه مسدودشدن کانال سويز برآورد شد

شبکه بلومبرگ به دنبال انحراف کشتی غول پیکر "اور گرین" در کانال سويز و مسدود شدن این مسیر گزارش داد که روزانه حدود 9.6 میلیارد دلار ترافیک دریایی متوقف شده است.

خبرگزاری ایرنا: شبکه بلومبرگ به دنبال انحراف کشتی غول پیکر "اور گرین" در کانال سويز و مسدود شدن این مسیر گزارش داد که روزانه حدود 9.6 میلیارد دلار ترافیک دریایی متوقف شده است.

با بسته شدن مسیر تردد کشتی‌ها در کانال سويز، مرکز لیوید لیست (Lloyd’s List) که ترافیک روزانه را از طریق کریدورهای دریایی دنبال می‌کند اعلام کرد، تقریبا 165 کشتی منتظر باز شدن کانال سويز برای ادامه حمل و نقل دریایی هستند.

براساس برآوردهای مرکز لیوید لیست، با بسته شدن این کانال، میزان ترافیک دریایی روزانه در قسمت غربی 5.1 میلیارد دلار و بخش شرقی حدود 4.5 میلیارد دلار است.

با گذشت سه روز از مسدود شدن مسیر کانال سويز، تاکنون تلاش یدک کش‌ها و حفاران برای بیرون راندن کشتی غول پیکر اور گرین 400 متری که روز سه شنبه در کانال سويز به گل نشسته، موفق آمیز نبوده است.

به گفته کارشناسان با ادامه مسدود ماندن مسیر کانال سويز صنایع مختلف جهانی متاثر از این اتفاق خواهد بود.

به گفته "آرتور ریچیر" تحلیلگر ارشد حمل و نقل ورتکزار، تقریبا 13 میلیون بشکه نفت خام در 10 تانکر می‌تواند تحت تاثیر این اختلال قرار بگیرند.

وی گفت، همچنین 9 شناور حامل فراورده‌های نفتی به همراه بیودیزل در خارج از کانال سويز متوقف و منتظر از سرگیری تردد در این کانال آبی هستند.

روزانه حدود 50 کشتی از کانال سويز عبور می‌کنند. این کانال از سال‌ 1859 تا 1869 برای اتصال مدیترانه به دریای سرخ و آسیا ساخته شد.

در حال حاضر کانال سويز سریع‌ترین مسیر کشتیرانی میان اروپا و آسیا است. حدود 7 درصد حمل و نقل تجارت دریایی جهان از این کانال انجام می‌شود.

کانال سويز به طول120 مایل یکی از اصلی‌ترین منابع درآمد ارزی مصر است.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد