آخرین وضعیت واگذاری استقلال و پرسپولیس اعلام شد

آخرین وضعیت واگذاری استقلال و پرسپولیس اعلام شد

معاون پذیرش فرابورس ایران درباره آخرین وضعیت پذیرش دو شرکت استقلال و پرسپولیس در فرابورس شفاف‌سازی کرد و خبر داد: در حال حاضر استقلال و پرسپولیس در حال طی کردن مسیر ثبت این شرکت‌ها نزد سازمان بورس و اوراق بهادار هستند و بعد از آن، نماد معاملاتی آنها در بازار پایه فرابورس درج خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، حجت اسماعیل‌زاده عنوان کرد که استقلال و پرسپولیس با توجه به سطح استانداردهای فعلی این شرکت‌ها در حوزه مالی و گزارشگری نمی‌توانند در بازارهای اول و دوم یعنی بازارهای اصلی فرابورس پذیرش شوند و امکان حضور آنها در بازار سرمایه تنها از طریق بازار پایه امکان‌پذیر است.

به گفته وی طی جلسات مشترک برگزارشده با وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی، مقرر شده است که این شرکت‌ها با توجه به سهامی عام بودن و مصوبه شورای عالی بورس، در بازار پایه فرابورس درج شوند و از این طریق سهام آنها برای عموم مردم ارايه شود.

معاون پذیرش فرابورس با یادآوری اینکه در حال حاضر شرکت‌های استقلال و پرسپولیس در حال طی کردن مسیر ثبت این شرکت‌ها نزد سازمان بورس هستند، خاطرنشان کرد: بعد از مرحله ثبت این شرکت‌ها، نماد معاملاتی آنها برای انجام معاملات در بازار پایه فرابورس درج خواهد شد تا در زمان مقتضی مقدمات لازم برای بازگشایی نماد آنها در بازار صورت بگیرد که مراتب آن اطلاع‌رسانی و اعلام خواهد شد.

منبع: ایرنا

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد